Wydaje się, że Nissan GT-R od momentu debiutu ma się świetnie i patrząc na jego stale rosnące możliwości raczej trudno w to powątpiewać. Sprawa ma się mieć zupełnie inaczej z jego następcą, który teoretycznie powinien być już w trakcie przygotowania. Oto jedna z wizji ilustrująca jego możliwy wygląd.
Amerykańskie SSC żegna się z modelem Ultimate Aero, który swego czasu był najszybszym, seryjnym samochodem świata. Maszyna dokona żywota w postaci limitowanej serii XT, która będzie łącznikiem pomiędzy starym modelem a zupełnie nowym, pokazanym prawie dwa lata temu w formie makiety w skali 1:1 supercoupe Tuatara.
Warszawska spółka Arrinera Automotive cztery lata po publikacji pierwszych grafik powstałych nieszczęśliwie na bazie Reventona i ponad rok po prezentacji zbudowanego na szybko prototypu A.H.1, pokazuje komputerowe wizualizacje finalnej wersji swojego supercoupe. Firma ujawnia w końcu również nazwę auta. Oto... Hussarya!
Nie jedna, nie dwie, i nie trzy, ale aż cztery sztuki legendarnego Forda GT40 w tygodniu kończącym się konkursem elegancji w Pebble Beach wylądują pod aukcyjnym młotkiem. Maszyny powstałe po to, aby położyć kres dominacji prototypów Ferrari w wyścigu Le Mans, razem mogą być warte nawet ponad 50 milionów złotych.
Ostatnie Porsche czystej krwi wygrało w Le Mans w 1998 roku. Był nim model 911 GT1, który aby dopełnić formalności musiał powstać także w wersji drogowej. Aut takich powstała jedynie garstka i każde pojawienie się któregoś z nich na rynku wtórnym jest wydarzeniem. Obecnie na sprzedaż czekają aż dwie sztuki GT1.
Niemiecki zakład Alpha-N Performance, powstały na gruzach wskrzeszonego kilka lat temu w niejasnych okolicznościach Brabham Racing w ciele tunera aut BMW, przygotowuje supercoupe, o którym będzie mógł mówić bez żadnych kompleksów. Auto o kryptonimie One zostanie oparte o mechanizmy Porsche Caymana.
Wraz z GP Niemiec zamknięto pierwszą połowę obecnego sezonu Formuły 1, który składa się z 20 wyścigów. Po 10 eliminacjach z trzema wygranymi na koncie tabeli kierowców przewodził Fernando Alonso w Ferrari. Hiszpan zebrał już tyle punktów, że na szczycie utrzymałby się nawet bez startu we wczorajszym GP Węgier.
Wyścigowe modele Audi idą w tym roku jak burza, zgarniając najważniejsze wygrane w sezonie. W maju nowe R8 LMS Ultra wygrało w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, a drugie miejsce zajęło inne R8. W czerwcu trzy prototypy R18 obsadziły całe podium Le Mans. Dziś do kolekcji dołączył maraton w Spa.
Lotus, który stracił w ostatnich tygodniach swojego CEO i szanse na realizację ambitnego planu wprowadzenia na rynek aż pięciu zupełnie nowych modeli, rozszerza swoją ofertę o kolejne auto wyścigowe. W tym temacie od kilku lat przoduje coupe Evora, którego najnowsza, torowa ewolucja nosi oznaczenie GX.
Prawie sześć lat temu na wystawie w Paryżu marka Audi zaprezentowała zupełnie nowe coupe R8, które weszło na rynek przebojem. W tym roku w tym samym miejscu zostanie pokazane R8 po gruntownej modernizacji, które ujawniono już teraz. Wraz z falą nowości i poprawek na szczycie oferty pojawi się nowe R8 V10 Plus.