Po roku od ujawnienia pierwszego konceptu i ponad pięciu miesiącach od ogłoszenia, że auto będzie produkowane możemy podziwiać pierwszą, seryjną sztukę szalonego Nissana Juke-R. Choć brzmi to nieprawdopodobnie, ten najszybszy crossover świata bazuje na najnowszym wcieleniu coupe GT-R.
Porsche wyznacza granice drugiej generacji modelu Cayenne nowym wcieleniem ewolucji Turbo S, czyli jednego z najmocniejszych i najszybszych, produkowanych seryjnie SUV'ów świata, do których nie muszą od dobierać się tunerzy. Rewolucji w stosunku do poprzednika nie ma, ale postęp widać gołym okiem.
Japońska pętla Fuji Speedway stała się w miniony weekend areną rywalizacji drużyn startujących w pucharze FIA World Endurance Championship. W serii od samego początku dominuje Audi, ale coraz lepsze wyniki zbiera ekipa Toyoty, która poznała już smak zwycięstwa i ma ochotę na więcej.
Do końca tegorocznego sezonu Formuły 1 pozostały jeszcze tylko cztery z dwudziestu eliminacji. Szesnastą z nich było wczorajsze Grand Prix Korei Południowej na 5,6-kilometrowym torze w regionie Yeongam, które rozgrywane jest dopiero od 2010 roku. Za pierwszym razem wygrał tu Alonso, a za drugim Vettel.
Pięćdziesiąte urodziny Lamborghini, w ramach których zaplanowano rajd przez pół Włoszech, zbliżają się wielkimi krokami. Firma nadal trzyma w tajemnicy związane z tą okazją plany modelowe, co stylistom nie związanym z marką otwiera drogę do różnych pomysłów. Jeden z nich to koncept Perdigon.
Tęsknota za niewielkimi, włoskimi firmami, których specjalnością były samochody sportowe, przybiera na sile i już wkrótce ma dać efekty w postaci wskrzeszenia kolejnej marki. Zakładem, który zniknął z mapy świata kilka dekad temu i który ma pojawić się na niej w najbliższym czasie na nowo, ma być Automobili Turismo e Sport.
Niemcy kontynuują świętowanie 45 urodzin AMG, z okazji których w kwietniu poznaliśmy specjalną, limitowaną serię modelu SL 65 AMG. Tym razem na pierwszy plan wychodzi wyścigowy SLS AMG GT3, którego rola w urodzinowym występie nie wiąże się z walką na torach, ale z zajęciem miejsca w prywatnych kolekcjach.
Francuskie Segula Technologies, które pracowało między innymi nad Peugeotem EX1, wyścigowym RCZ i najszybszym na świecie, elektrycznym bolidem EF01, przygotowuje samochód pod własnym szyldem. Będzie nim niewielkie coupe Hagora z ambicjami na podbój miejskich uliczek i mocniejsze wrażenia poza nimi.
Normą jest, że studenci ze szkoły Franco Sbarro co roku okupują wraz ze swoimi projektami salon samochodowy w Genewie. W tym roku to dla nich stanowczo za mało - przybyli także na trwającą do 14 października wystawę w Paryżu, na którą przywieźli powstałego w ekspresowym tempie hot roda Eight.
Ermini to niezbyt znana, włoska firma z Florencji, która blisko pięćdziesiąt lat temu trudniła się budową lekkich, sportowych roadsterów, które sprawdzały się w podróżach i w wyścigach. Pół wieku po zwinięciu interesu Ermini Automobili Italia wraca do żywych i przygotowuje zupełnie nowy model.