Aktualności
26.10.2013

BMW M235i Od razu do rzeczy

Parzystych BMW nie przestaje przybywać. Do trzeciej generacji serii 6 i pierwszej generacji serii 4 dołącza właśnie pierwsza seria 2, na razie tylko w nadwoziu coupe. Wbrew pozorom to właśnie ona ma najstarszego przodka z imienia. Jej długie korzenie sięgają roku 1968 i 2-drzwiowych aut z rodziny 02.

Najbardziej szanowany przodek zupełnie nowej "Dwójki" to 170-konny model 2002 Turbo, który czterdzieści lat temu jako jeden z pierwszych, drogowych modeli zaoferował zwykłym zjadaczom chleba silnik z turbodoładowaniem. Współczesna seria 2 nawet nie myśli o innej opcji i jej wszystkie odmiany napędzane są silnikami typu TwinPower Turbo z turbosprężarkami o zmiennej geometrii, bezpośrednim wtryskiem paliwa, a w przypadku motorów benzynowych także z system zmiennych faz rozrządowych Double-Vanos.

BMW M235i

Na starcie klienci BMW będą mieli do wyboru jeden z pięciu silników, w tym trzy wysokoprężne. Bazowe warianty 4-cylindrowe o pojemności dwóch litrów to: 218d o mocy 143 KM i momencie obrotowym 320 Nm, 220d o mocy 184 KM i momencie 380 Nm, 225d o mocy 218 KM i momencie 450 Nm oraz 220i o mocy 184 KM i momencie 270 Nm. Najsłabszy i najoszczędniejszy z nich ma spalać średnio tylko 4,2 litry paliwa na 100 kilometrów. W każdym przypadku napęd będzie przekazywany tylko na tylne koła.

BMW M235i

Już w chwili pojawienia się serii 2 w salonach sprzedaży w marcu przyszłego roku dostępny będzie model przygotowany przez oddział M. Sportowa wersja M235i wyposażona będzie w 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów, mocy 326 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Auto z automatyczną skrzynią biegów pozwoli na rozwinięcie 100 km/h w czasie zaledwie 4,8 sekund, z manualem o 0,2 sekundy dłużej. Decydując się na model M235i, wyróżniający się także projektem karoserii i zestojeniem podwozia, będziemy mogli zamówić między innymi mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.

BMW 2-Series Coupe

Kompaktowe coupe serii 2, zastępujące coupe serii 1, mierzy 4,43 metry długości, co znaczy, że jest o 11 centymetrów dłuższe od obecnej serii 1, na której bazuje i o 72 milimetry dłuższe od swojego poprzednika. BMW zwiększyło również rozstawy kół i osi, dzięki czemu w środku jest więcej miejsca dla pasażerów i bagażu (bagażnik urósł do 390 litrów). Masa pojazdu, mierzona według norm europejskich, oscyluje wokół 1500 kilogramów.

Skomentuj na forumUdostępnij