Amerykańskie Lucra Cars, za którym stoi ponad pół wieku doświadczeń w sporcie samochodowym, oferuje od kilku lat mocarnego roadstera, utrzymanego w duchu Lister-Jaguarów z lat pięćdziesiątych. Maszyna o oznaczeniu LC470 wchodzi właśnie w nowy etap, w którym jeszcze bardziej lubuje się w przyspieszeniach.
Angielskie Radical Sportscars, budujące spartańskie maszyny przeznaczone w 99 procentach przypadków na tor rozszerza ofertę o model dla nowicjuszy. Pojazdem, który poprowadzi karierę młodych kierowców od weekendowych imprez torowych o zasięgu regionalnym do startów na europejskich arenach ma być zupełnie nowy SR1.
Opel GT, którego produkcję zakończono w 2009 roku imion i twarzy miał kilka. Wewnątrz imperium General Motors funkcjonował pod markami Vauxhall, Daewoo, Saturn oraz Pontiac. Z całej paczki najbardziej wyróżniał się Pontiac Solstice, na bazie którego Hiszpanie zbudowali kolejnego roadstera. Nazwali go Tauro V8 Spider.
Ponad rok temu Mazda wypuściła na tor wyścigową MX-5 GT, która przy masie tylko 850 kilogramów dysponowała mocą prawie 280 koni mechanicznych i rozpędzała się do setki w trzy sekundy. Teraz marka przyszykowała drogową MX-5 GT, którą zbada nastroje klientów już w ten weekend na Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Formuła 1 po wizycie w Kanadzie wraca do Europy na wyścig tytułowany imieniem całego kontynentu. Ósma runda mistrzostw świata, w których w tym roku wygrywało już siedmiu różnych kierowców, to eliminacja na ulicach Walencji. Na pętli mierzącej 5,4-kilometrów długości przez ostatnie dwa lata dominował Vettel.
Niecały rok temu do żywych wróciła brytyjska marka Alvis, której ostatnie samochody zbudowano w 1967 roku. Nowy model firmy to ciąg dalszy roadstera sprzed drugiej wojny światowej i na nic bliższego XXI wieku na razie się nie zanosi. Ale nie oznacza to, że nie można o właśnie takim czymś śmiało pomarzyć.
Bowler już od prawie ćwierć wieku przy wykorzystaniu mechanizmów i silników Land Rovera tworzy imponujące maszyny rajdowe. Od czasu powstania firma zbudowała cztery generacje pojazdów światowej klasy, a kolejne będą budowane pod oficjalnym patronatem Land Rovera, który w ostatnich dniach przypieczętowano długofalową umową.
Porsche podnosi poprzeczkę 911 Carrerze S, która w bazowej wersji dysponuje mocą 400 KM. Dzisiaj to już za mało i w ramach fabrycznego Powerkitu dostajemy dodatkową gromadę mechanicznych rumaków, które poprawią humor kierowcy i osiągi auta. Dla tych, którzy pragną się wyróżnić poszerzono również ofertę Porsche Exclusive.
Aston Martin u progu swoich setnych urodzin wyznacza grubą kreską granicę między tym, co oferuje teraz, a tym, co przyniesie przyszłość. Łącznikiem obu epok jest zupełnie nowy Vanquish, który reprezentuje szczyt możliwości marki. Grand tourer wyznacza jednocześnie kierunek, w którym podążą kolejne modele firmy.
Jeden z najszybszych i najmocniejszych, produkowanych seryjnie modeli marki Bentley staje się jeszcze szybszy. Mowa o drugiej generacji Continentala GT Speed, który pierwszy raz pojawił się prawie pięć lat temu. Wtedy dysponował mocą 610 koni mechanicznych i rozpędzał się do 100 km/h w czasie 4,5 sekund.