Najbliższa przyszłość Jaguara to dwa zupełnie nowe modele: supercoupe na bazie konceptu C-X75 oraz mały F Type, którego pojawienie się zapowiadał koncept C-X16. Pomysłów na nowe auta marki nie brakuje również poza Jaguarem. Oto koncepcyjny XKX ze studia Skyrill, trudniącego się przede wszystkim grafiką 2D oraz modelowaniem 3D.
W wieku osiemdziesięciu dziewięciu lat zmarł Carroll Shelby, twórca legendarnej Cobry, jeden z ojców sukcesów wyścigowego Forda GT40, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1959 roku, rekordzista na Bonneville Salt Flats i założyciel Shelby American, z którego do dzisiaj wyjeżdżają najszybsze, dopuszczone do zwykłego ruchu drogowego Mustangi.
Lotus ma nową propozycję dla kierowców i zespołów szukających samochodu wyścigowego klasy GTC. To kolejna ewolucja coupe Evora, bazująca tym razem na wyścigowej Evorze GT4 Enduro, która przyczyniła się już do kilku sukcesów. Wzorem poprzednika auto będzie miało prawo do startów w wyścigach na całym świecie.
Pierwszy rok żywota swojego Aventador spędził praktycznie nie niepokojony przez tunerów, którzy ograniczyli swoje działania do miejscami szumnych zapowiedzi. Słowa zamieniają się w czyny dopiero teraz. Po zespołach Mansory i Oakley Design włoską maszyną zajęła się kolejna firma - WheelsAndMore.
Gdy prawie rok temu angielskie Oakley Design zapowiadało pozbawienie Aventadora napędu na wszystkie cztery koła i dodanie przy okazji jakiś 60 koni mechanicznych wielu było gotowych spisać tunera na straty. Na realizację planu trzeba było czekać aż do teraz. W miniony weekend w Brooklands pokazano pierwszą sztukę.
Pierwsze sztuki zupełnie nowych generacji Audi R18, które debiutowało w ubiegłym roku i wygrało w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, mają za sobą swój pierwszy wyścig. Były nim sobotnie, 6-godzinne zmagania w belgijskim Spa, do których niemiecki zespół wystawił aż cztery sztuki prototypu klasy LMP1, w tym dwie hybrydy.
Nowy Peugeot serii 208 idzie w ślady przodków w postaci modeli 205, 206 oraz 207 i zaczyna karierę sportową. Pierwsza z trzech ewolucji auta to rajdówka. Samochód, który zapowiadano pod koniec ubiegłego roku, powstał według specyfikacji klasy R2 i zadebiutuje już w przyszłym tygodniu we francuskim Tour de Corse.
Projekt polskiego supercoupe marki Arrinera, którego prototyp pokazano prawie jedenaście miesięcy temu i do którego rękę przykłada sam Lee Noble, ma się podobno całkiem nieźle. Prace nad autem idą do przodu, a lista chętnych liczy już kilkaset nazwisk, do których pierwsze sztuki mają trafić pod koniec przyszłego roku.
Szalony Juke-R, który pojawił się w akcji po raz pierwszy przed wielką publicznością w styczniu tego roku w Dubaju, spotkał się z tak wielkim zainteresowaniem, że... trafi do produkcji! Maszyna łącząca nie mające ze sobą nic wspólnego filozofie supercoupe i crossovera będzie budowana tylko na specjalne zamówienia.
Czy unikatowy egzotyk, który powstał tylko w jednym, wyjątkowym egzemplarzu może być odpowiednim obiektem do poddania tuningowi? Według brytyjskiego Prindiville - może! Tuner znany przede wszystkim z modyfikacji modeli Lamborghini zaproponował właśnie znaczące podrasowanie w środku i na zewnątrz... Aventadora J!