Studio karoseryjne Bertone obchodzi w tym roku swoją okrągłą, 100 rocznicę istnienia. W maju przypada również 40 rocznica śmierci jego założyciela, Giovanni'ego Bertone. Od roku 1950 rodzinną firmą kierował jego syn, Giuseppe, znany bardziej jako "Nuccio". Takie imię nadano również najnowszemu konceptowi spod znaku Bertone.
Zgodnie z porządkiem kilku minionych sezonów honoru benzynowych prototypów klasy LMP1 w wyścigach na długim dystansie z pierwszej linii frontu będą broniły w tym roku samochody Loli. Nową maszynę o oznaczeniu B12/60 pokazano po raz pierwszy kilka dni temu, a już w ten weekend zobaczymy ją w pierwszym wyścigu.
Rewolucyjny pojazd DeltaWing, który będzie próbował w tym roku w Le Mans popsuć humor maszynom zbudowanym według obowiązujących od kilkudziesięciu lat standardów, jest już prawie gotowy do startu. W ostatnim czasie dopięto jeden z najważniejszych elementów układanki - silnik. W związku z nim na pokładzie projektu pojawił się Nissan.
Gumpert Apollo, który od kilku lat z powodzeniem miesza szyki egzotykom ze szlachetnym rodowodem i dobrym wychowaniem, także w tym roku nie zamierza siedzieć grzecznie i spokojnie. Oprócz rasowej wersji wyścigowej, oznaczonej literą R, zadebiutował przed kilkoma dniami również w rozjuszonym, drogowym wariancie Enraged.
Phantom, który od 2003 roku wypełnia garaże najbogatszych tego świata, wchodzi w nowy etap. Zmiany najlepiej definiuje maksyma wyznawana przez Sir Henry'ego Royce'a - "brać to, co najlepsze i sprawiać, iż będzie jeszcze lepsze". Z tym dźwięcznym przykazaniem na uwadze powstał zmodernizowany pod każdym względem Phantom Series II.
Hiszpańskie GTA Motor, któremu od kilku lat śni się produkcja supercoupe z najwyższej półki, dopięło w końcu swego. Model o nazwie Spano, którego pierwszy prototyp pokazano prawie trzy wiosny temu, zadebiutował w ostatnich dniach w Genewie w wersji ostatecznej, gotowej do sprzedaży na całym świecie.
Przyszłość marki Infiniti, która dotychczas skupiała się prawie wyłącznie na luksusowych limuzynach, maluje się bardzo elektryzująco. Poza serią IPL i limitowanym do 200 sztuk FX w wydaniu Sebastiania Vettela marka może już wkrótce spróbować swoich sił jeszcze wyżej. Zwiastunem mogących nadejść zmian jest koncept Emerg-E.
Styliści i inżynierowie Hyundai'a pracują już intensywnie nad zupełnie nową generacją modeli koncernu, która oddzieli się grubą krechą od tych oferowanych obecnie. Możliwy kierunek ich rozwoju prezentuje sportowy koncept I-Oniq, który występuje w roli gwiazdy stoiska marki na trwającej właśnie wystawie w Genewie.
Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy kilka kroków od początku ery super-SUV'ów, której nie udało się kilka lat temu otworzyć Spykerowi. Tym razem zadania podejmuje się koncern Volkswagen, pod którego skrzydłami powstanie niejeden model tego typu. Zapowiedź pierwszego z nich można już podziwiać. To EXP 9 F ze stajni Bentley'a.
Studenci turyńskiego Istituto Europeo di Design od kilku lat z różnym powodzeniem bombardują swoimi pomysłami salon samochodowy w Genewie. W poprzednich edycjach pokazali na nim swoje wizje modeli Abartha i Maserati, a w tym roku sięgają po zapomnianą Cisitalię, w przypadku której oczywistym wyborem jest ożywienie modelu 202.