W tym roku na aukcjach w Monterey prowadzonych przez RM Auctions zjawi się blisko 30 zabytkowych modeli, których cena końcowa może sięgnąć lub znacznie przekroczyć granicę jednego miliona dolarów. W tym doborowym towarzystwie nie zabraknie modeli Mercedes-Benza, który reprezentowany będzie m.in. przez unikatowe sztuki 540 K, jednego z najdroższych samochodów świata okresu międzywojennego.
Pokazane kilka miesięcy temu FF otworzyło zupełnie nowy rozdział w historii Ferrari, przełamując schematy i wychodząc na przeciw nowym oczekiwaniom klientów. Wstrząśnięci tym doświadczeniem oczekują na kolejne, śmiałe kroki Włochów, w tym model z czworgiem drzwi. Brednie? Historia zna takie "wybryki", a jeden z nich szuka właśnie nowego właściciela.
Brytyjskie MG Motor UK, utworzone pięć lat temu przez chiński koncern SAIC, weszło w maju na europejski rynek z zupełnie nowym modelem serii 6, a w planach są już mniejsze auta nowych serii 3 i 5. Na tym nie koniec. Marka, która powstała oryginalnie w 1924 roku, powróci już w tym roku również na tory wyścigowe.
Od zupełnie nowej generacji Porsche 911 dzieli nas już tylko kilka kroków, ale aktualna seria ciągle nie pozwala o sobie zapomnieć. Drogowe modele wraz z ewolucją GT3 RS 4.0 powiedziały już wszystko, a do głodu dobijają się jeszcze wersje wyścigowe. Porsche przedstawiło właśnie kolejną z nich - ulepszone 911 GT3 Cup.
Od premiery Aventadora, nowego okrętu flagowego Lamborghini, który gościł w niedzielę w ostatnim odcinku 17 serii programu "Top Gear", minęło dopiero pięć miesięcy. W czasie tym ani trochę nie opadły emocje związane z zupełnie nowym V12 i wszystko wskazuje na to, że nie będą miały prawa opaść - zbliża się bowiem kolejne super Lambo!
W minioną niedzielę, zaledwie tydzień po Grand Prix Niemiec, odbyła się kolejna eliminacja tegorocznych mistrzostw świata w Formule 1. Jedenastym wyścigiem w sezonie było 70 okrążeń na węgierskim Hungaroringu, gdzie rok temu z wygranej cieszył się Mark Webber, a dwa lata temu dominował Lewis Hamilton. Brytyjczyk z wielkimi szansami na wygraną rozpoczynał również wczorajszy wyścig.
Zakończyła się kolejna edycja Ferrari World Design Contest, w której udział brali studenci z całego świata, starający się pokazać, jak wyobrażają sobie zupełnie nowy model Ferrari niedalekiej przyszłości. Opiekę nad kilkunastoma projektami w ścisłym finale sprawowali styliści włoskiej marki i studia Pininfarina, a zwycięski pojazd pobłogosławił w Maranello sam Luca di Montezemolo.
Elektryczna przyszłość BMW, zapowiadana między innymi dwa lata temu przez zjawiskowy koncept Vision EfficientDynamics, jest coraz bliższa stania się rzeczywistością. Już jesienią na salonie we Frankfurcie marka pokaże dwa koncepty nowej serii, oznaczonej po prostu literą i. Jednym z nich będzie futurystyczne coupe i8, wywodzące się bezpośrednio z projektu VED.
Amerykańskie Delahaye USA, zapatrzone w projekty Bugatti i luksusowe samochody oryginalnego, francuskiego Delahaye, którego historia zakończyła się w 1954 roku, gotowe jest do pokazania światu nowego projektu, odtwarzającego międzywojenną historię. Firma po raz kolejny za wzór postawiła sobie coupe Bugatti Type 57S.
Do świata żywych powraca kolejna zacna marka, o której słuch zaginął kilka dekad temu, a dzięki której mapa samochodowa świata była jeszcze bardziej kolorowa. Mowa o brytyjskim przedsięwzięciu pod tytułem Alvis. Marka zjawiła się na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood z dwoma odrestaurowanymi klasykami, a na rynek powraca z... kontynuacją jednej z przedwojennych serii.