GullWing America, znane z przenoszenia w czasy współczesne pomysłów nawet sprzed pół wieku, znalazło sobie na ten rok nowy obiekt westchnień. Tym razem będzie nim pojazd z kolejnej po Mercedesie, niemieckiej marki - Porsche. Na celownik wzięto niegdyś bardzo ceniony na drodze i torze, ale dziś już rzadko wspominany model 904.
Mimo, iż w ciągu ponad stu lat samochody tak naprawdę niewiele się zmieniły, od pomysłów na wprowadzenie rewolucji aż się roi. Niestety na drodze prawie wszystkim stoi rozwój technologiczny, który w niektórych przypadkach spóźnia się nawet o kilkaset lat. Jednym z projektów z przeszkodami w nieco mniejszej skali jest koncept Nyx.
Już za kilka dni szwedzki Koenigsegg będzie świętował zbudowanie setnego samochodu w swojej historii. Maszyną, która z tej okazji opuści progi fabryki marki będzie ulepszona Agera R w specyfikacji na ten rok. Na liście nowości znajdzie się kilka zaskakujących pozycji, wobec których nikt z konkurencji nie będzie mógł pozostać obojętny.
Największy z modeli w całej ofercie marki Mini doczekał się najmocniejszej wersji silnikowej, sygnowanej tradycyjnie przez John Cooper Works. To już szósty pojazd tego typu w palecie koncernu. W salonach sprzedaży zobaczymy go jesienią, a pierwszy raz na żywo pojawi się w przyszłym tygodniu na wystawie w Genewie.
Jaguar poszerza swoje pole działania i przedstawia najbardziej przestronny pojazd w swojej aktualnej ofercie, do którego odniesień, poza modelem X-Type, próżno szukać w przeszłości marki. Mowa o nowej wersji nadwoziowej luksusowego XF, którą okazuje się być... kombi Sportbrake, które na rynek wejdzie w połowie lata.
W tym roku do wyścigów na długim dystansie fabryczny zespół Audi Sport wystawi po raz pierwszy w swojej historii maszynę klasy LMP1 z hybrydowym układem napędowym. Będzie nią prototypowe R18, bazujące na zeszłorocznym zwycięzcy 24 Heures du Mans, w wydaniu o wiele mówiącym oznaczeniu E-Tron Quattro.
Dzisiejszy dzień należy do Ferrari. Po godzinie trzynastej włoska marka ujawniła jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku - zupełnie nową, 12-cylindrową berlinettę, następcę modelu 599 GTB Fiorano. To jednocześnie najmocniejszy, drogowy model w historii marki. Na imię mu po prostu F12berlinetta.
Jedną z mniejszych, ale nie koniecznie mniej znaczących, premier zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie będzie pierwszy model niemieckiego Roding Automobile. Firma w swoim debiucie postawi na lekkiego, nowoczesnego roadstera ze sprawdzonym silnikiem, gwarantującym dostęp do odpowiednich pokładów mocy.
Aston Martin Racing po zeszłorocznej klapie z prototypowym ścigaczem AMR-One porzuca starty w najszybszej klasie wyścigów na długim dystansie i powraca do klasy GT, w której radził sobie znakomicie z modelem DBR9. W nowej rzeczywistości Brytyjczycy będą próbowali odnaleźć się z kolejną maszyną na bazie V8 Vantage.
Range Rover podbudowany wielkim sukcesem modelu Evoque otwiera się na śmiałe eksperymenty. Dosłownie i w przenośni. Na zbliżającym się wielkimi krokami, osiemdziesiątym drugim, międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie brytyjska marka pokaże koncept modelu Evoque, w którym... całkowicie pozbyto się dachu.