Już w czerwcu AMG będzie obchodziło swoje 45 urodziny, które upamiętni specjalna, limitowana seria roadstera SL z widlastą dwunastką pod maską. Markę, odpowiadającą za najszybsze i najmocniejsze modele Mercedes-Benza i należącą obecnie do koncernu Daimlera, założyli w 1967 roku Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher.
Ostatnie egzemplarze seryjnie produkowanych modeli marki Bizzarrini przyszły na świat w końcówce lat sześćdziesiątych, zaledwie kilka lat po rozpoczęciu działalności firmy. Od tamtego czasu Giotto Bizzarrini udzielał się w roli wolnego strzelca, a pod jego nazwiskiem co jakiś czas prezentowano obiecujące prototypy.
Amerykańskie Terrafugia po latach prac nad prywatnym samolotem Transition, którym będzie można poruszać się po zwykłych drogach niczym normalnym samochodem, przechodzi od obietnic i zapowiedzi do rzeczy. Z okazji wystawy w Nowym Jorku maszyna przeżywa swój publiczny debiut, a firma oczekuje już pierwszych klientów.
Amerykański Fisker Automotive, który od ubiegłego roku sprzedaje oficjalnie hybrydową Karmę, a na palecie ma również prototypy kabrioletu i kombi, przedstawił kolejną, sportową limuzynę własnego pomysłu. Modelem, który powiększy w najbliższej przyszłości ofertę marki jest zupełnie nowy, 4-drzwiowy Atlantic.
W dniu dzisiejszym w Salzburgu zmarł profesor Ferdinand Alexander Porsche, honorowy prezydent rady nadzorczej koncernu i najstarszy syn Ferry'ego Porsche, wnuk Ferdinanda Porsche. Alexander, któremu zawdzięczamy powstanie pierwszego modelu kluczowej w historii marki serii 911, przeżył siedemdziesiąt sześć lat.
Latem 2010 roku z amerykańskich fabryk wyjechał ostatni Viper w formacie, jaki znamy od końca lat osiemdziesiątych. Od tego czasu Dodge wyrzekł się modelu na rzecz SRT, a Fiat przejął Chryslera, którego część oferty występuje teraz w Europie ze znaczkiem Lancii. Świat bardzo się zmienił. Viper po dwóch latach hibernacji trochę mniej...
Tuning samochodów Ferrari to bardzo delikatna sprawa. Zwłaszcza tych najcenniejszych, których produkcja od samego początku była ograniczona do kilkuset sztuk. Na przykład wyżyłowanego 599 GTO, przy którym grzebanie nie wszystkim powinno ujść na sucho. Mając jedna za sobą markę Romeo Ferraris można być pewnym swego.
Prace nad zupełnie nową serią hybrydowych modeli BMW, sponsorowanych przez literę "i", trwają w najlepsze. Maszyny przyszłości mają wprowadzić do oferty marki rewolucję nie tylko technologiczną, ale również stylistyczną, czego przedsmak dało już coupe i8 i mieszczuch i3. Teraz czas na kolejny zwiastun - na otwarte i8 Spyder.
Oczekiwane od dawna coupe Opla wielkości modelu Insignia pozostaje ciągle odległym marzeniem, którego ziszczenie się wydaje się coraz bardziej mgliste. Ale innych coupe w palecie koncernu General Motors, do którego od 1929 roku należy niemiecka marka, ciągle nie brakuje. Co by było, gdyby Oplowi pozwolono wykorzystać jedno z nich?
Explorer, czyli jeden z większych modeli klasy SUV i crossover, oferowanych przed Forda na rodzimym rynku, doczekał się zupełnie nowej wersji, która będzie nie tylko praktyczna, ale również szybsza, niż wszystkie pozostałe. Pod względem mocy silnika wstrzeli się dokładnie między Cayenne i Cayenne S. Oto Explorer Sport.