Cayenne zasmakowało w oleju napędowym już w poprzedniej generacji. Z racji zastosowania tylko 3-litrowego V6 o mocy 240 koni mechanicznych auto charakteryzowało się jednak umiarkowanym apetytem i osiągami. Ale to już przeszłość. Wszelkie zaległości w tym temacie nadrabia zupełnie nowe Cayenne S Diesel.
W tym roku zmarli trzej najważniejsi uczestnicy i świadkowie największego sukcesu Aston Martina w wyścigu Le Mans, wygranej w 1959 roku. Byli to kierowcy modelu DBR1, Carroll Shelby i Roy Salvadori, oraz jego konstruktor, Ted Cutting. Wśród "żywych" pozostała sama maszyna, która jest właśnie na sprzedaż.
RCZ nabiera tej jesieni nie tylko nowego wyglądu, ale także powagi. Już pod koniec tego miesiąca na salonie samochodowym w Paryżu obok seryjnego coupe po facelifcie zadebiutuje koncepcyjny RCZ R. Koncepcyjny jedynie w pierwszej odsłonie - Peugeot zapewnia już teraz, że auto wejdzie do produkcji seryjnej.
Małe coupe RCZ po dwóch i pół latach sprzedaży przestało się sobie podobać w lustrze. Zerknęło zazdrośnie na ostatnie koncepty Peugeota i rzekło, że chce być do nich podobne. Po operacji plastycznej wygląda dużo lepiej... albo gorzej. Kwestia gustu. RCZ przeszło w każdym razie pierwszy facelift.
W latach osiemdziesiątych minionego stulecia Peugeot fascynował kosmicznymi konceptami Quasar, Proxima i Oxia, z których ten ostatni dysponował mocą aż 680 KM i rozpędzał się do prawie 350 km/h. W tym roku z okazji wystawy w Paryżu zobaczymy nowy pojazd noszący geny tej serii - supercoupe Onyx.
Po powrocie z wakacji Formuła 1 nie zatrzymuje się ani na chwilę. W zaledwie tydzień po eliminacji w Belgii w kalendarzu znalazł się wyścig w kraju, w którym liczy się tylko jeden zespół - Ferrari. Ostatni raz czerwony bolid wygrał w Grand Prix Włoch dwa lata temu. Czy wczorajszy wyścig poprawił te statystyki?
Wprowadzenie do produkcji zjawiskowego konceptu GT, nawet w ilości tylko kilku sztuk, Citroenowi niestety nie wyszło. Żonglowanie losem GT trwało blisko dwa lata, po których zostały tylko niespełnione nadzieje. Mimo, iż nic nie zapowiada nowego Citroena podobnej klasy to pomysł ten pozostaje ciągle żywy.
1-litrowa jednostka EcoBoost, nagrodzona tytułem Silnika Roku 2012, pracuje już we Fieście, Focusie, B-Maxie oraz C-Maxie. W ostatnich dniach została zapowiedziana także dla najnowszego Mondeo i poszła o co najmniej krok dalej: wylądowała w bolidzie liczącej już 45 lat Formuły Ford. Ale nie w takim zwykłym...
Koniec kalendarzowego lata zbliża się nieubłaganie, ale to nie znaczy, że kabriolety należy odstawić do garażów i nie wyczekiwać nowości. Kilka dni temu zapowiedziano Citroena DS3 Cabrio, wczoraj Opla Cascadę o długości aż 4,7 metrów, a dziś Audi ujawniło oczekiwane od dłuższego czasu RS5 pozbawione dachu.
Ćwierć wieku temu aby stać się legendą 205 GTi wystarczyło tylko 105 koni mechanicznych, uzupełnione całymi tonami "tego czegoś". Dziś nastroje i potrzeby są już zupełnie inne, a proporcje odwrotne. Zupełnie nowy 208 GTi ma prawie dwa razy więcej mocy, ale czaru przodka jakby mniej...