Od ujawnienia siódmej generacji Golfa, która debiutuje na otwartej właśnie wystawie samochodowej w Paryżu, minęły niecałe cztery tygodnie, a Volkswagen już teraz prezentuje wersję GTI. Na razie to tylko prototyp, którego jednak od masowej produkcji, jam mówią sami twórcy, dzieli jedynie krok.
Bentley po przeszło dziewięciu latach od swojej szóstej i jak na razie ostatniej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans wraca na tor! Na razie nie ma mowy o bezpośrednim spadkobiercy prototypu Speed 8, ale o wyścigowej ewolucji Continentala GT jak najbardziej. Anglicy celują na początek w grupę GT3.
Audi węszy za nową mieszanką crossovera, coupe i czego tylko jeszcze uda dodać się do równania. Kierunek najbliższej przyszłości modeli spod znaku Q wyznacza koncept Crosslane Coupe. Projekt wróży zmiany nie tylko stylistycznie, ale sięga także po nowe technologie, które uczynią życie nowych Audi lżejszym.
Gallardo robi, co może, aby przed dziesiątymi urodzinami zwracać jeszcze na siebie uwagę. Obok bazowego LP560-4 z przeprojektowanym przodem i tyłem Lamborghini prezentuje nowy, zarezerwowany dla najmocniejszych i najlżejszych wariacji modelu, poziom wyposażenia o kryptonimie Edizione Tecnica.
Rodzina Gallardo jest już na rynku od prawie dziesięciu lat, a LP560-4 ma już za sobą ponad cztery i pół roku kariery, ale zupełnie nowego "baby Lambo" ciągle nie widać. Zamiast tego Włosi serwują nam regularnie coraz mniej znaczące zabiegi kosmetyczne, które dosięgnęły właśnie modelu bazowego.
G-Power od kilku lat buduje najszybsze samochody marki BMW na świecie, które łączy nazwa Hurricane. Do tej pory na to miano zasługiwały jedynie przeróbki modeli M5 oraz M6, które osiągały 800 KM. Teraz w objęcia huraganu wpadło także 1 M Coupe, w którym znalazł się niespodziewanie... silnik V8!
W ciągu ostatnich trzech lat Super Snake od Shelby American wzmocnił się z 735 KM do okolic 760, a w minionym miesiącu specjalny egzemplarz GT500 Cobra osiągnął pułap 860 koni. To najwyraźniej pobudziło wyobraźnię tunera, dzięki któremu GT500 Super Snake w najnowszym wydaniu dysponuje podobną siłą rażenia.
Formuła 1 opuściła Europę i ostatnie siedem eliminacji w tegorocznym sezonie spędzi w Azji i obu Amerykach. Pierwszą z nich był wczorajszy, nocny wyścig na ulicach Singapuru, który na pętli Marina Bay organizowany jest od roku 2008. Rok temu triumfował tu aktualny, dwukrotny mistrz świata, Sebastian Vettel.
Po niedawnych wypadkach w Formule 1 na krótko na tapetę wróciła dyskusja na temat zwiększenia bezpieczeństwa kierowców między innymi poprzez budowę bolidów z zamkniętymi kokpitami. Choć F1 od zawsze stawia na pojazdy z otwartymi kabinami, takie pomysły mają wielu zwolenników. Oto jedna z wizji jego realizacji.
W marcu na wystawie w Genewie poznaliśmy trzecią generację Audi serii A3. Teraz Niemcy prezentują jej sportową odmianę pod tytułem S3, której niewiele brakuje do starego, 340-konnego RS3. Samochód będzie można zobaczyć na własne oczy już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Paryżu.