
Auto Union Type C8 - Gorący metal
Współczesna historia Audi zaczęła się pod koniec lat sześćdziesiątych, gdy firma wróciła na rynek z autem pod własną marką. Wcześniej budowała m.in. samochody Auto Union, marki kojarzonej z przedwojennymi sukcesami w Grand Prix. Oto próba odniesienia się do najbardziej wzniosłych momentów koncernu.
Dzisiejsze Auto Union pod postacią super sportowego coupe, a nie maszyny wyścigowej, wyobraża sobie Maxime de Keiser, którego znamy już z projektów De Tomaso Mangusta Legacy oraz Bertone Raymanta. Jego koncept Type C8 inspirowany jest torowym Auto Union Type C z lat trzydziestych dwudziestego wieku.

Oryginalne Type C, które wygrywało w wyścigach Grand Prix, napędzane było doładowanym, 16-cylindrowym silnikiem o pojemności przekraczającej 6 litrów i mocy sięgającej 520 KM. Coupe Type C8, gdyby tylko powstało w rzeczywistości, miałoby korzystać ze zdobyczy technologicznych Audi R8, Lamborghini Aventadora LP700-4 oraz przeszło 1000-konnego Bugatti Veyrona, czyli najszybszych i najbardziej zaawansowanych maszyn w koncernie Volkswagena, do którego należy Audi.

Maxime de Keiser wyobraża sobie, że Type C8 będzie napędzane 16-cylindrowym silnikiem w układzie W ze stajni Bugatti. O elementach hybrydowych, zaczerpniętych na przykład z Porsche 918 Spydera, młody stylista nic nie wspomina. I na tym temat bujania w obłokach można zamknąć.
Źródło/zdjęcia: lesforgesmdk.blogspot.ca Auto Union Type C8 na forumAuto Union Type C - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum