W lutym ubiegłego roku zobaczyliśmy koncept crossovera Juke w wydaniu oddziału Nissan Motorsport, dziś możemy podziwiać już wersję gotową do produkcji seryjnej. To pierwszy model zupełnie nowej serii aut marki, inspirowanych japońskim sportem motorowym i dokręcaniem śruby jeśli chodzi o osiągi na krętych drogach.
Do wejścia w szeregi elitarnego klubu producentów najszybszych i najbardziej egzotycznych samochodów tego świata szykuje się brazylijskie AmoritzGT. Niewielka firma z Sao Paolo po kilku latach intensywnych prac oraz mniej lub bardziej udanych prototypach prezentuje swoje pierwsze supercoupe o nazwie DoniRosset.
Formuła 1 w cieniu mistrzostw Europy w piłce nożnej, rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie, uciekła w miniony weekend do Kanady, w której z przerwami gości od początku lat sześćdziesiątych. W ostatnich dwóch eliminacjach na torze imienia Gillesa Villeneuve'a w Montrealu triumfowały McLareny, a w roku 2008 wygrał Robert Kubica.
Po premierze zupełnie nowej berlinetty z silnikiem V12 na przedzie oczekiwania względem Ferrari dotyczyć mogą już tylko następcy Enzo, czyli najbardziej zaawansowanego technicznie auta w historii marki. Ale to nie znaczy, że marzą o nim wszyscy bez wyjątku. Oto przykład fantazji nieco innej, oto małe coupe 365 Turin.
Od pobicia rekordu okrążenia północnej pętli Nürburgringu w kategorii samochodu elektrycznego przez maszynę niemieckiego, sportowego oddziału Toyoty minęło już ponad 9 miesięcy. Zespół Toyota Motorsport GmbH od tego czasu nie próżnował, nie tylko jeśli chodzi o przygotowania do Le Mans. Oto elektryczna maszynka TMG numer dwa.
MP4-12C wytrzymał bez znaczących poprawek i udoskonaleń niecałe półtora roku od rozpoczęcia produkcji. Pierwszy, drogowy McLaren od czasów słynnego F1 przechodzi właśnie kurację odmładzającą. Część nowości wprowadzono na życzenie klientów, część z własnej inicjatywy. Te najważniejsze sprawią, że coupe będzie jeszcze szybsze!
Do lipcowej wspinaczki na Pikes Peak przygotowuje się Lexus. Japońska marka w amerykańskim klasyku wystawi model IS F w specyfikacji CCS-R, który jako koncept poznaliśmy jeszcze w 2010 roku podczas wystawy w Tokio. Wyścigowa maszyna ma już za sobą liczne występy, m.in. na Nürburgringu, ale na Pikes Peak jeszcze nie była.
Amerykańskie Underground Racing, mające za sobą kilka lat doświadczeń z montowaniem turbin w modelach Gallardo i Murcielago, zabrało się za najnowsze Lamborghini. Firma i tym razem nie zawiodła swoich miłośników i w komorę silnikową 700-konnego Aventadora wcisnęła bez najmniejszego śladu skrępowania dwie turbiny.
Inżynierowie AMG sięgają po większe możliwości skrzydlatego modelu SLS, również w wersji pozbawionej dachu. Nie sięgają jednak głęboko i wcielenia Black Series nie należy się jeszcze spodziewać. Nowa ewolucja niemieckiego grand tourera to mocniejszy, szybszy i z ekskluzywnym wykończeniem wnętrza SLS AMG GT.
MX-5 ze swoim wolnossącym silnikiem i nienachalną stylistyką to idealna baza do wszelkiej maści tuningu. Co jakiś czas na podrasowanie auta daje się skusić również sama Mazda, kończąc niestety swoje wybryki na etapie konceptu. Nie inaczej jest z najnowszą MX-5 Yusho, którą przygotowano na tegoroczne AMI.