Upadłość spółki, która zarządzała dotychczas torem Nürburgring to jeden z tematów numer jeden ostatnich dni. Grand Prix Niemiec zgodnie z planem zmiany miejsca co dwa lata powinno odbyć się tu w przyszłym roku. W tym roku dziesiąta eliminacja mistrzostw świata miała miejsce na 4,57-kilometrowej pętli Hockenheimring.
W dniu wczorajszym zakłady Lamborghini opuścił wśród oklasków Aventador numer 1000. Na wyprodukowanie tylu sztuk jednego z najnowocześniejszych supercoupe na świecie Włosi nie potrzebowali nawet półtora roku, a na kolejne egzemplarze jest tylu chętnych, że fabryka już teraz ma zapewnioną pracę do początku 2014 roku.
Piorunujący Atom brytyjskiego Ariel Motor Company, który po raz pierwszy pokazany został prawie szesnaście lat temu, doczeka się w przyszłym roku fabrycznej serii wyścigowej na własnej ziemi. Obok amerykańskiego Spec Race Atom, rozgrywanego od 2010 roku, będą to drugie tego typu zawody Ariela na świecie.
Ekipa Mansory, której prace zawsze wywołują burzliwe dyskusje, zabiera się po raz kolejny za 700-konnego Aventadora. Pierwsze podejście tunera do najszybszego Lamborghini w historii mogliśmy zobaczyć na salonie samochodowym w Genewie w marcu tego roku. Oto podejście numer dwa, a nazwano je Carbonado.
Od prezentacji pierwszego samochodu marki Aspid, przyspieszającego do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy modelu Super Sport, minęły już cztery lata. Dzisiaj firma będąca częścią hiszpańskiego IFR Automotive prezentuje swoje kolejne dzieło. Oto GT-21 Invictus, 2+2-osobowe GT na miarę XXI wieku.
W ekskluzywnym zakątku Bejrutu - położonej nad Morzem Śródziemnym stolicy Libanu - z wielką pompą wystartowała pierwsza arabska marka, która za cel obrała sobie produkcję sportowych samochodów z najwyższej półki. Zupełnie nowa firma przybrała nazwę W Motors, a jej pierwszym produktem ma być supercoupe Hyper-Sport.
Francuska grupa Oreca, którą znamy przede wszystkim z występów w wyścigach długodystansowych i samochodów klasy LMP, pracuje nad rozszerzeniem swojej oferty o trzeci model. Już od kolejnego sezonu firma zamierza sprzedawać zupełnie nowy pojazd, który będzie mógł uczestniczyć w imprezach niższego szczebla.
Choć na pierwszy rzut oka trudno w to uwierzyć, liczba aktualnych modeli Aston Martina zbliża się już do dwudziestu. Niedawno marka pokazała zupełnie nowego, 573-konnego Vanquisha, a dzisiaj przedstawiła roadstera V12 Vantage. Najmocniejsze z najmniejszych aut Astona trafi tylko do rąk niewielkiej liczby wybrańców.
Oferta AMG obejmowała dotychczas cztery limuzyny, cztery modele z zacięciem terenowym, pięć roadsterów, sześć coupe i tylko dwa pojazdy w nadwoziu kombi. Już jesienią tego roku populacja tych ostatnich urośnie do trzech aut. A wszystko dzięki zupełnie nowemu, niszowemu CLS 63 AMG Shooting Brake.
Za nami dziewiąta z dwudziestu eliminacji tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Mowa oczywiście o Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, który liczy sobie 5,9 kilometrów długości. Rok temu wygrał tu Fernando Alonso, do niego również od 2010 roku należy rekordowy czas przejazdu jednego okrążenia.