Wyścigowe modele Audi idą w tym roku jak burza, zgarniając najważniejsze wygrane w sezonie. W maju nowe R8 LMS Ultra wygrało w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, a drugie miejsce zajęło inne R8. W czerwcu trzy prototypy R18 obsadziły całe podium Le Mans. Dziś do kolekcji dołączył maraton w Spa.
Lotus, który stracił w ostatnich tygodniach swojego CEO i szanse na realizację ambitnego planu wprowadzenia na rynek aż pięciu zupełnie nowych modeli, rozszerza swoją ofertę o kolejne auto wyścigowe. W tym temacie od kilku lat przoduje coupe Evora, którego najnowsza, torowa ewolucja nosi oznaczenie GX.
Prawie sześć lat temu na wystawie w Paryżu marka Audi zaprezentowała zupełnie nowe coupe R8, które weszło na rynek przebojem. W tym roku w tym samym miejscu zostanie pokazane R8 po gruntownej modernizacji, które ujawniono już teraz. Wraz z falą nowości i poprawek na szczycie oferty pojawi się nowe R8 V10 Plus.
Upadłość spółki, która zarządzała dotychczas torem Nürburgring to jeden z tematów numer jeden ostatnich dni. Grand Prix Niemiec zgodnie z planem zmiany miejsca co dwa lata powinno odbyć się tu w przyszłym roku. W tym roku dziesiąta eliminacja mistrzostw świata miała miejsce na 4,57-kilometrowej pętli Hockenheimring.
W dniu wczorajszym zakłady Lamborghini opuścił wśród oklasków Aventador numer 1000. Na wyprodukowanie tylu sztuk jednego z najnowocześniejszych supercoupe na świecie Włosi nie potrzebowali nawet półtora roku, a na kolejne egzemplarze jest tylu chętnych, że fabryka już teraz ma zapewnioną pracę do początku 2014 roku.
Piorunujący Atom brytyjskiego Ariel Motor Company, który po raz pierwszy pokazany został prawie szesnaście lat temu, doczeka się w przyszłym roku fabrycznej serii wyścigowej na własnej ziemi. Obok amerykańskiego Spec Race Atom, rozgrywanego od 2010 roku, będą to drugie tego typu zawody Ariela na świecie.
Ekipa Mansory, której prace zawsze wywołują burzliwe dyskusje, zabiera się po raz kolejny za 700-konnego Aventadora. Pierwsze podejście tunera do najszybszego Lamborghini w historii mogliśmy zobaczyć na salonie samochodowym w Genewie w marcu tego roku. Oto podejście numer dwa, a nazwano je Carbonado.
Od prezentacji pierwszego samochodu marki Aspid, przyspieszającego do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy modelu Super Sport, minęły już cztery lata. Dzisiaj firma będąca częścią hiszpańskiego IFR Automotive prezentuje swoje kolejne dzieło. Oto GT-21 Invictus, 2+2-osobowe GT na miarę XXI wieku.
W ekskluzywnym zakątku Bejrutu - położonej nad Morzem Śródziemnym stolicy Libanu - z wielką pompą wystartowała pierwsza arabska marka, która za cel obrała sobie produkcję sportowych samochodów z najwyższej półki. Zupełnie nowa firma przybrała nazwę W Motors, a jej pierwszym produktem ma być supercoupe Hyper-Sport.
Francuska grupa Oreca, którą znamy przede wszystkim z występów w wyścigach długodystansowych i samochodów klasy LMP, pracuje nad rozszerzeniem swojej oferty o trzeci model. Już od kolejnego sezonu firma zamierza sprzedawać zupełnie nowy pojazd, który będzie mógł uczestniczyć w imprezach niższego szczebla.