Poprzednia generacja M5 razem z wolnossącym V10 to już historia. Model zastępuje w tym roku zupełnie nowe wcielenie z doładowanym V8 pod maską, które poznaliśmy już jako 4-drzwiową limuzynę. Przed nami jeszcze mocarne kombi, na które czas oczekiwania może nam skrócić pożegnalny numer ze starym M5 od Edo Competition. Oto M5 Dark Edition.
Tegoroczny sezon Formuły 1 miną w niedzielę półmetek wraz z dziesiątą eliminacją, którą było Grand Prix Niemiec rozegrane na słynnym Nürburgringu. Niemieckie GP obecne jest w kalendarzu F1 od samego początku w 1950 roku z przerwą na rok 1955 i występem jako GP Europy w roku 2007. Rok temu triumfował tu Alonso, dwa lata temu Webber, a trzy Hamilton. W tym roku faworytem był oczywiście obecny mistrz świata, Sebastian Vettel.
Mercedes-Benz przy okazji jutrzejszego Grand Prix Niemiec zaprezentował najnowsze dziecko oddziału AMG, które pod wieloma względami można uznać za niezwykłe. To najmocniejsza, oferowana publicznie klasa C w historii firmy i czwarty model z rodziny Black Series, której członkowie przychodzą na świat od 2006 roku tylko z jednym celem - zawładnięcia nim.
Wielkimi krokami zbliża się zupełnie nowy model amerykańskiego Shelby Super Cars, w którego rękach przez kilka lat pozostawał tytuł producenta najszybszego, seryjnie produkowanego samochodu świata. Nowa maszyna, aby odzyskać ten tytuł, musiałaby przekroczyć 431 km/h. W ubiegłym roku poznaliśmy jej nadwozie, teraz zdradzono jej ostateczne imię - Tuatara.
Jeden z najbardziej spektakularnych, rzadkich i tajemniczych modeli Porsche poszukuje właśnie nowego właściciela. Mowa o ekstremalnej, ulicznej wersji 911 GT1, która powstała w kilkudziesięciu egzemplarzach tylko po to, aby model mógł wystartować w wyścigach klasy GT1, w tym w legendarnym maratonie Le Mans, który wygrał trzynaście lat temu.
Pierwsze sztuki zupełnie nowego, 700-konnego Aventadora powinny trafić do pierwszych właścicieli już pod koniec lata. Na maszynie z Sant'Agata skupia się obecnie niemal cała uwaga poświęcona marce Lamborghini, ale nie wszyscy zapomnieli już o jej poprzedniku, a w szczególności tunerzy. Oto całkowicie nowy pakiet modyfikacji prosto od Wheelsandmore.
Usportowiony model, o którym mowa to dzieło australijskiego oddziału Volvo, który połączył siły z ekipami Polestar i Heico. Pierwsza firma pełni rolę wyścigowego ramienia marki, a rok temu dała się poznać z nieco innej strony dzięki 405-konnej, koncepcyjnej wariacji na temat C30. Heico działa na rynku już od ponad 20 lat i zajmuje się tuningiem aut szwedzkiej marki, ciesząc się bliską współpracą z Volvo i możliwością korzystania z firmowej sieci dealerów.
Audi serii 5 po blisko czterech latach na rynku przechodzi gruntowną kurację odmładzającą. Łyk eliksiru młodości przypadł każdej możliwej wersji, od najstarszego coupe A5, poprzez kabriolet, najmłodszą, 4-drzwiową odmianę Sportback aż po wszystkie wersje S5, które pożegnały się w tym momencie z silnikiem V8, który w myśl powszechnie panujących trendów ustąpił miejsca doładowanemu V6.
Duńskie Hermann Brandt Hartvig, znane przede wszystkim z prac dla innych marek, jak Zenvo, Kleeman, Mini czy Sondergard, przygotowuje sportowy model z najwyższej półki własnego pomysłu. Maszyna będzie oparta jednak o doskonale sprawdzone rozwiązania - Aston Martina V12 Vantage. Brytyjskie coupe ma wyjść z tego nie do poznania.
Wielkimi krokami zbliża się kolejny konkurs elegancji w Pebble Beach i powiązane z nim, elektryzujące wydarzenia, w tym licytacje dziesiątek unikatowych samochodów. Oczywiście nie zabraknie wśród nich najbardziej renomowanych i zasłużonych marek, w tym przedwojennych modeli Bugatti. Jednym z nich będzie bajeczny, odkryty Type 57 w wersji Grand Raid.