Największy z modeli w całej ofercie marki Mini doczekał się najmocniejszej wersji silnikowej, sygnowanej tradycyjnie przez John Cooper Works. To już szósty pojazd tego typu w palecie koncernu. W salonach sprzedaży zobaczymy go jesienią, a pierwszy raz na żywo pojawi się w przyszłym tygodniu na wystawie w Genewie.
Jaguar poszerza swoje pole działania i przedstawia najbardziej przestronny pojazd w swojej aktualnej ofercie, do którego odniesień, poza modelem X-Type, próżno szukać w przeszłości marki. Mowa o nowej wersji nadwoziowej luksusowego XF, którą okazuje się być... kombi Sportbrake, które na rynek wejdzie w połowie lata.
W tym roku do wyścigów na długim dystansie fabryczny zespół Audi Sport wystawi po raz pierwszy w swojej historii maszynę klasy LMP1 z hybrydowym układem napędowym. Będzie nią prototypowe R18, bazujące na zeszłorocznym zwycięzcy 24 Heures du Mans, w wydaniu o wiele mówiącym oznaczeniu E-Tron Quattro.
Dzisiejszy dzień należy do Ferrari. Po godzinie trzynastej włoska marka ujawniła jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku - zupełnie nową, 12-cylindrową berlinettę, następcę modelu 599 GTB Fiorano. To jednocześnie najmocniejszy, drogowy model w historii marki. Na imię mu po prostu F12berlinetta.
Jedną z mniejszych, ale nie koniecznie mniej znaczących, premier zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie będzie pierwszy model niemieckiego Roding Automobile. Firma w swoim debiucie postawi na lekkiego, nowoczesnego roadstera ze sprawdzonym silnikiem, gwarantującym dostęp do odpowiednich pokładów mocy.
Aston Martin Racing po zeszłorocznej klapie z prototypowym ścigaczem AMR-One porzuca starty w najszybszej klasie wyścigów na długim dystansie i powraca do klasy GT, w której radził sobie znakomicie z modelem DBR9. W nowej rzeczywistości Brytyjczycy będą próbowali odnaleźć się z kolejną maszyną na bazie V8 Vantage.
Range Rover podbudowany wielkim sukcesem modelu Evoque otwiera się na śmiałe eksperymenty. Dosłownie i w przenośni. Na zbliżającym się wielkimi krokami, osiemdziesiątym drugim, międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie brytyjska marka pokaże koncept modelu Evoque, w którym... całkowicie pozbyto się dachu.
Już w kwietniu zobaczymy zupełnie nowe wcielenie Vipera, który od tego momentu nie będzie nosił markowego znaczka Chryslera ani Dodge'a, ale SRT. Będzie to kolejny samochód korzystający z połączenia z Fiatem. A jakie będą kolejne? Jedną ze śmielszych wersji wydarzeń prezentuje koncept pod tytułem Review.
Co może powstać gdy za samochód osobowy zabierze się zespół Citroen Racing, mający na koncie siedem tytułów mistrza świata w rajdach samochodowych? Z pewnością nic pospolitego, a w przypadku zupełnie nowego, stylowego DS4 z "Racing" w nazwie maszyna przełamująca kolejne bariery technologiczne w historii marki.
Po pierwszych krokach w postaci mocarnych, wysokoprężnych modeli serii 5, X5 oraz X6 oddział BMW M Performance stawia kolejny, tym razem znacznie drobniejszy krok. Mowa o 3-drzwiowym kompakcie serii 1, który na salonie samochodowym w Genewie pojawi się jako koncept w sportowej specyfikacji M135i.