Głosów mówiących, iż przyszłość będzie należała do aut elektrycznych przybywa z każdym rokiem. Spełnienie się tych przepowiedni blokują jednak ciągle bariery technologiczne, których obalenie dopiero tli się na horyzoncie. Ale gdy już do tego dojdzie świat może się bardzo zmienić. Jak bardzo pokazuje koncept Mithos Electromagnetic Vehicle.
Pomysłów na elektryczne pojazdy na bazie Lotusów było już kilka, a najnowszy przykład pochodzi z Niemiec. Zowie się Elektrus, powstał w firmie PG i wygląda jak rozjuszony Batmobil, któremu miejski tłok i normy ograniczające zanieczyszczanie powietrza nie pozwoliły robić swojego. Prototyp przed kilkoma dniami zadebiutował w Berlinie.
Osoby upatrujące w najmniejszych odstępach od normy zwiastunów końca świata mogą dopisać do swojej listy kolejne cztery pozycje. To nowe modele marki BMW, które po raz pierwszy w połączeniu ze znakiem M karmią się... olejem napędowym! Jeśli jednak takie nowości nas nie niepokoją możemy już ostrzyć zęby na jedne z najmocniejszych Diesli świata.
We Włoszech rodzi się kolejne supercoupe, które zbiera właśnie potencjalnych inwestorów na salonie samochodowym w Katarze. Za projektem, który nosi imię Vittoria stoi Umberto Palermo. Młody stylista pracował wcześniej w studiu I.DE.A. gdzie miał okazję przyłożyć rękę do konceptów Sofia i Era. Nowy projekt to pierwsze dzieło pod własnym szyldem - UP Design.
Zupełnie nowy, wyścigowy prototyp marki Toyota, który już wkrótce będzie walczył między innymi o zwycięstwo w prestiżowym maratonie Le Mans, jest już faktem. Maszyna pojawiła się na pierwszych, oficjalnych testach kilkanaście dni temu, a swój pierwszy sprawdzian w wyścigu nowej serii wytrzymałościowej będzie miała na początku maja.
Tunerzy z całego świata od dziesiątek lat udowadniają, iż potencjał drzemiący w Corvette jest nie do wyczerpania, a amerykańska maszyna cieszy się stałą popularnością, która przyciąga regularnie nowe siły. W ostatnich tygodniach pojazd wylądował w niemieckim Tikt, operującym od prawie 13 lat podzespołami samochodowymi nastawionymi na mocny wycisk.
Wszystko wskazuje na to, że Giulii, której wygląd ciągle nie do końca odpowiada prezesowi Fiata, możemy doczekać się dopiero na początku 2014 roku i dziura po 159 jeszcze długo nie będzie wypełniona. Czas oczekiwania można sobie umilić sięgając po wizje modelu, których nie brakuje. Jedna z nich pod imieniem Giulia widzi rasowe coupe wielkości 8C.
Chevrolet zapatruje się na wprowadzenie do oferty niewielkich coupe, adresowanych do kierowców poniżej trzydziestego roku życia. Swoje aspiracje deklaruje konceptami dwóch modeli, które dzielą z sobą serce, ale różnią się pomysłem na jego zabudowę i wykorzystanie. Jeden z nich to wyglądający na wskroś nowocześnie Tru 140S.
Dokładnie rok temu amerykańskie Mach7 Motorsport pokazało nam prototyp autorskiego supercoupe o nazwie Falcon, którego pierwszych kilkanaście sztuk miało powstać jeszcze przed rokiem 2012. Śmiałe plany nie znalazły jednak realizacji w rzeczywistości. Auto z lekkim poślizgiem w formie gotowej do produkcji debiutuje dopiero teraz.
Niespodziewanych ruchów wśród wyścigowych prototypów klasy Le Mans ciąg dalszy. Tym razem dobre wiadomości: do gry powraca brytyjskie Morgan Motor Company! Do powrotu firmę skłoniła pięćdziesiąta rocznica wygranej w Le Mans w swojej klasie oraz współpraca z OAK Racing, które zajmie się przygotowaniem samochodu praktycznie w całości.