Już w przyszłym roku minie dokładnie 100 lat od momentu założenia przez Lionela Martina i Roberta Bamforda marki Aston Martin. Z tej okazji brytyjska firma szykuje coś specjalnego. Egzotyka pokroju One-77 nie należy się jednak spodziewać. Nowy model zapowiada dość konserwatywny koncept Project AM310.
MP4-12C GT3 to pierwszy, wyścigowy McLaren od czasów F1 GTR, pomijając bolidy Formuły 1. Maszyna debiutowała w lipcu ubiegłego roku w brytyjskim GT, a już w drugim występie pojawiła się w 24 Hours of Spa. Na rok 2012 oddział McLaren GT przewidział oddanie 20 sztuk w prywatne ręce. Jedna z nich odniosła właśnie pierwszą wygraną.
Najbardziej prestiżowe Grand Prix w całym sezonie Formuły 1, o którego wygraniu marzy każdy kierowca, to wyścig na ulicach Monte Carlo. Aż sześć razy triumfował tu Ayrston Senna, po pięć wygranych mają na koncie Graham Hill i Michael Schumacher. W miniony weekend Księstwo Monako przywitało zawodników już po raz siedemdziesiąty pierwszy.
Kilka dni temu Fiat i Mazda ogłosiły porozumienie, na mocy którego na bazie przyszłej MX-5 powstanie także mała, sportowa Alfa Romeo. Zapowiedź przedsięwzięcia, które "nie może się nie udać" to doskonała okazja do rozbudzenia wyobraźni. Jak będzie wyglądać taka Alfa? Być może podobnie do konceptu Carlo Chiti.
W przyrodzie nie wszystkie pierwiastki mają ochotę na łączenie się ze sobą, a wiele z nich czyni to tylko pod przymusem lub przy specjalnych okazjach. Podobnie w świecie czterech kółek, w którym próżno było wypatrywać spotkania BMW i Zagato. W ten weekend obie marki łączą siły z okazji Concorso d'Eleganza Villa d'Este.
Od narodzin francuskiej marki Alpine, związanej cały czas z Renault, minęło już blisko 60 lat. Jej ostatnie auta wyprodukowano w roku 1995. Na kolejny pojazd z napisem Alpine na masce trzeba było czekać aż do dzisiaj. Oto koncept A110-50, przypominający o 50 rocznicy powstania najsłynniejszego modelu, berlinetty A110.
Trwają prace nad kolejnym, sportowym modelem rodem prosto z Holandii, który jeszcze do niedawna trzymany był w ścisłej tajemnicy. Mowa o przedsięwzięciu pod nazwą Vencer, którego celem jest budowa ekskluzywnego, ręcznie składanego supercoupe do jazdy na co dzień i produkcji mocnych wrażeń na torze.
Już w przyszłym roku w serii WRC pokaże się Volkswagen z rajdowym, 300-konnym Polo, któremu rozpędzenie się do 100 km/h pochłania tylko 4,1 sekundy. Niemcy nie ukrywają, że liczą na sukcesy, które przekują się w zapotrzebowanie na drogową wersję auta. Na razie cywilne Polo R WRC jest gotowe tylko jako koncept.
Bez względu na stopień zadowolenia z siebie twórców Toyoty GT 86 i Subaru BRZ nie brakuje głosów, według których japońskiemu coupe należałoby się doładowanie. I to na wczoraj. Podobnego zdania jest zespół Gazoo Racing Masters of Nurburgring, który znamy przede wszystkim z wyścigowego Lexusa LFA.
Tegoroczny, 24-godzinny wyścig na północnej pętli Nürburgringu to już historia. W miniony weekend miała miejsce jego jubileuszowa, czterdziesta edycja, która wprowadziła na listę zwycięzców nową markę. Oznacza to, że smakiem obeszło się Porsche i BMW, których samochody wygrywały przez ostatnie osiem lat.