Pininfarina, która z przyszłym roku z wygaśnięciem kontraktu na Volvo C70 przestanie zajmować się budową samochodów, świętuje w tym roku dwie rocznice związane z siedzibami swoich najważniejszych placówek w miejscowości Cambiano. Pierwsza to 30-lecie Styling Centre, druga to 10-lecie Engineering Centre. Z tej okazji zobaczymy koncept o wiadomej nazwie.
Lotus na salon samochodowy w Genewie przygotował trzy nowości, dwie mniejsze i jedną większą, które odsłonił sam Kimi Raikkonen. Te pierwsze to specjalna, inspirowana zespołem F1 edycja Evory GTE oraz samochód wyścigowy klasy LMP2. Ta druga to najszybszy roadster w historii marki - pozbawiony dachu Exige S.
Przeszło czterdzieści lat temu Bob Wallace zbudował ekstremalną Miurę Jota, której osiągi nieprzerwanie budzą respekt, a legenda będzie żyć wiecznie. Dzisiaj Lamborghini wpadło w kolejną skrajność, odnoszącą się do zacnego przodka. Oto najbardziej szalona maszyna w dotychczasowej historii marki - Aventador J.
Już na początku marca wszyscy miłośnicy brytyjskiej motoryzacji z nadmiarem środków finansowych będą mieli okazję dodać do kolekcji jeden z najbardziej unikatowych pojazdów w swojej kategorii. Mowa o liczącym sobie 75 lat roadsterze marki Squire, która za lat swojej świetności produkowała jedne z najlepszych, sportowych samochodów na świecie.
GullWing America, znane z przenoszenia w czasy współczesne pomysłów nawet sprzed pół wieku, znalazło sobie na ten rok nowy obiekt westchnień. Tym razem będzie nim pojazd z kolejnej po Mercedesie, niemieckiej marki - Porsche. Na celownik wzięto niegdyś bardzo ceniony na drodze i torze, ale dziś już rzadko wspominany model 904.
Mimo, iż w ciągu ponad stu lat samochody tak naprawdę niewiele się zmieniły, od pomysłów na wprowadzenie rewolucji aż się roi. Niestety na drodze prawie wszystkim stoi rozwój technologiczny, który w niektórych przypadkach spóźnia się nawet o kilkaset lat. Jednym z projektów z przeszkodami w nieco mniejszej skali jest koncept Nyx.
Już za kilka dni szwedzki Koenigsegg będzie świętował zbudowanie setnego samochodu w swojej historii. Maszyną, która z tej okazji opuści progi fabryki marki będzie ulepszona Agera R w specyfikacji na ten rok. Na liście nowości znajdzie się kilka zaskakujących pozycji, wobec których nikt z konkurencji nie będzie mógł pozostać obojętny.
Największy z modeli w całej ofercie marki Mini doczekał się najmocniejszej wersji silnikowej, sygnowanej tradycyjnie przez John Cooper Works. To już szósty pojazd tego typu w palecie koncernu. W salonach sprzedaży zobaczymy go jesienią, a pierwszy raz na żywo pojawi się w przyszłym tygodniu na wystawie w Genewie.
Jaguar poszerza swoje pole działania i przedstawia najbardziej przestronny pojazd w swojej aktualnej ofercie, do którego odniesień, poza modelem X-Type, próżno szukać w przeszłości marki. Mowa o nowej wersji nadwoziowej luksusowego XF, którą okazuje się być... kombi Sportbrake, które na rynek wejdzie w połowie lata.
W tym roku do wyścigów na długim dystansie fabryczny zespół Audi Sport wystawi po raz pierwszy w swojej historii maszynę klasy LMP1 z hybrydowym układem napędowym. Będzie nią prototypowe R18, bazujące na zeszłorocznym zwycięzcy 24 Heures du Mans, w wydaniu o wiele mówiącym oznaczeniu E-Tron Quattro.