Zapowiadany niedawno projekt "Mugello" włoskiego Mazzanti Automobili nabrał ostatecznych kształtów, w których mógł pokazać się światu w całej okazałości. Produkcja egzotycznego supercoupe, znanego wcześniej tylko z mglistych teaserów, będzie ściśle ograniczona, a cała partia przewidziana na przyszły rok została już wykupiona.
Bawarskie Vath Automobiltechnik w ramach świątecznych przygotowań zajęło się klasą C w wydaniu 63 AMG i nadwoziu coupe. Mercedes-Benz, którego 6,2-litrowe V8 rozwija fabrycznie 457 koni mechanicznych przeszedł transformację, po której może stawać śmiało wśród najmocniejszych i najszybszych, oferowanych obecnie samochodów świata.
Inżynierowie angielskiego oddziału Forda podsumowali pracę świętego Mikołaja pod kątem... zanieczyszczenia środowiska i wydatków. Po kalkulacji inżynierów koncernu okazało się, iż na rozdawanie prezentów można zużyć znacznie mniej funduszy i pozostawić po sobie znacznie mniejszy odcisk w postaci dwutlenku węgla.
Hennessey Performance zabrało się za najmocniejszy, seryjnie produkowany model Jeppa w historii marki. Mowa oczywiście od Grand Cherokee w specyfikacji SRT8, którą definiuje 6,4-litrowe V8 serii HEMI o mocy ponad 470 koni mechanicznych. Dla tunera tak skromna moc to oczywiście za mało. I to o wiele za mało!
Niemieckie WheelsAndMore poszerzyło swoją ofertę o kolejny model z palety włoskiego Ferrari. Tym razem tuner zajął się jednym z najszlachetniejszych i najrzadszych okazów marki - coupe 599 noszącym oznaczenie GTO. Zakres zmian objął podstawowe elementy auta, obok którego z pewnością trudno będzie przejść obojętnie.
Po miesiącach spekulacji Niemcy wypuszczają na świat pierwsze wieści o najmocniejszej odmianie małego Audi A1. Model, którym zajął się oddział Quattro, nie dostąpił zaszczytu noszenia oznaczenia S1, poza którym niczego mu nie brakuje. Maszyna o mocy ponad ćwierć tysiąca koni mechanicznych pojawi się na rynku w przyszłym roku.
Po blisko czterech latach kończy się kariera Roadstera od Tesla Motors, pierwszego, masowo produkowanego samochodu sportowego o napędzie elektrycznym, który nie powstał tylko na ograniczone potrzeby poruszania się po mieście. Z tej okazji kalifornijska firma wypuści ściśle limitowaną serię ostatnich egzemplarzy modelu.
Audi Sport rozpoczęło testy pojazdu klasy LMP1, którym wystartuje w przyszłym roku. Maszyna stanowi rozwinięcie niebyt udanego modelu R18, którego jedynym sukcesem w niewielu starach w mijającym roku była wygrana w maratonie Le Mans. Prototyp po poprawkach zostanie najprawdopodobniej wyposażony w hybrydowy układ napędowy.
Po blisko dwóch i pół latach wytężonej pracy holenderskie Donkervoort Automobielen prezentuje zupełnie nowy model - roadster D8 GTO. Mimo, iż maszyna wygląda na pierwszy rzut oka niczym zwykły D8 nie ma ze swoim przodkiem wiele wspólnego, a gdy tylko wejdzie na rynek będzie jednym z najszybszych samochodów oferowanych w Europie.
Kilka lat temu Rosjanie próbowali wskrzesić historyczną markę Russo-Baltique pod postacią luksusowego coupe o nieprzeciętnych osiągach. Skończyło się tylko na prototypie, a dziś podobne zapędy reprezentuje właściwie tylko marka Marussia, która wciąż budzi wątpliwości. W świecie wirtualnym dzieje się za to znacznie więcej.