Oficjalnie ogłoszony w październiku tego roku Juke-R, ochrzczony mianem najszybszego crossovera świata, nabrał ostatecznych kształtów i jest o krok od pojawienia się na drogach. Eksperyment ten nie pojawi się jednak w salonach sprzedaży, a będzie jedynie cieszył oko miłośników marki i dawał kolejny dowód wielkiego potencjału technologicznego coupe GT-R.
Kariera pierwszej generacji wyścigowego R8 LMS klasy GT3, w trakcie której model przechodził stałe udoskonalenia, dobiega oficjalnie końca. Auto po blisko trzech latach startów, ponad stu wygranych wyścigach i kilkunastu tytułach mistrzowskich ustąpi miejsca młodszej siostrze. Będzie nią nowe R8 LMS o oznaczeniu Ultra.
Do zupełnie nowej generacji 911, która w nadwoziu coupe debiutowała we wrześniu tego roku, dołącza właśnie kabriolet. Najnowszy produkt Porsche charakteryzuje się innowacyjną konstrukcją dachu i szerokim zastosowaniem lekkich materiałów, które pod względem masy własnej pozwalają mu zostawić przodków daleko w tyle.
Na wiosnę przyszłego roku na rynek amerykański wejdzie odmłodzony Mustang, który otrzymał nie tylko nowocześniejszy wygląd, ale również kilka poprawek technicznych. Nieznacznej poprawie uległy osiągi wersji podstawowych, a tylko kosmetyki doczekał się wyczynowy Boss 302. Z kolei Shelby GT500 to zupełnie inna historia - tu Ford poszedł na całość.
Cadillac w wielkim formacie XTS ukazał się naszym oczom jako koncept jeszcze na początku ubiegłego roku. Teraz, po blisko dwóch latach, model debiutuje jako gotowy do produkcji seryjnej. Amerykanie z dumą ogłaszają, iż to najbardziej zaawansowanych technicznie model w historii istniejącej od 1902 roku marki.
Latem tego roku Luca di Montezemolo przyznał po raz kolejny, iż nie widzi elektrycznych samochodów jako rozwiązania dla zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska i za jego panowania nigdy nie będzie elektrycznego Ferrari. Gdyby jednak miała nastąpić rewolucja jak taki pojazd mógłby się prezentować? Na to pytanie odpowiada jeden z absolwentów mediolańskiej Domus Academy.
Po miesiącach szumnych zapowiedzi, kilku konceptach, tysiącach kilometrów w mułach testowych i kilku przeciekach para sportowych, kompaktowych coupe duetu Subaru i Toyoty staje się faktem. Model Toyoty zobaczymy na przełomie listopada i grudnia, a pojazd Subaru o oznaczeniu BRZ można podziwiać już teraz na salonie samochodowym w Los Angeles.
Jaguar po zbudowaniu najmocniejszego, drogowego modelu w swojej historii w postaci coupe XKR-S, przygotował jego otwartą wersję. Kabriolet, który wśród podobnych modeli marki nie ma i nie miał sobie równych, czerpie z pełną premedytacją z osiągnięć technicznych coupe i zdobywa dla Brytyjczyków nowe podboje.
Włosi powiększają rodzinę sportowego Gallardo o kolejną kombinację wariantów nadwoziowych i napędowych. Najnowsza opcja to otwarte LP550-2, czyli auto nieco słabsze, niż podstawowe LP560-4, nieco lżejsze i z napędem przekazywanym tylko na tylną oś. A wszystko to dla zwiększenia frajdy z jazdy i zdobienia asfaltu czarnymi wstęgami.
Ogromna liczba wariacji Porsche 911 to właściwie nie możliwy do wyczerpania temat dyskusji na całe dnie i wieczory, ale wśród aut marki znajdziemy setki innych, równie interesujących wątków. Ten najnowszy to kolejna wersja Panamery. Już dziewiąte wcielenie niemieckiej limuzyny otrzymało oznaczenie GTS, plasując się gdzieś pomiędzy 400-konną Panamerą 4S, a 500-konną Turbo.