Po szaleństwach w postaci Juke'a z 480-konnym silnikiem prosto z coupe GT-R nie łatwo będzie Nissanowi zaskoczyć swoim przebojowym crossoverem po raz kolejny. Nie znaczy to jednak, że marka nie będzie się starać. Najnowsza propozycja koncernu to koncepcyjny Juke w wydaniu oddziału Nissan Motorsports, znanego w skrócie jako Nismo.
Ekskluzywny program rozwojowy pod tytułem 599XX, z którego skorzystają obecne i przyszłe generacje modeli marki Ferrari, wchodzi na wyższy poziom. Wzorem FXX po ponad dwóch latach doświadczeń torowe auto przechodzi poważne modyfikacje, dzięki którym staje się jeszcze szybsze i jeszcze bardziej zaawansowane technicznie.
Już wkrótce do świata żywych powróci kolejna marka, która przed drugą wojną swiatową produkowała luksusowe limuzyny i samochody sportowe, pod wieloma względami wyprzedzające swoje czasy. Mowa o całkowicie zapomnianym, brytyjskim Atalanta Motors, którego historia rozpoczęła się blisko 75 lat temu i trwała tylko kilka lat.
Kilka dni po tym, jak swoje najnowsze, kompaktowe coupe odsłoniła Toyota w jej ślady poszło także Subaru. Wspólny projekt auta, zapowiadanego w ciągu ostatnich dwóch lat przez liczne koncepty, okazał się bardziej jednolity, niż można było po zapowiedziach przypuszczać. Napędzane boxerem bliźniaki okazały się jednojajowe.
Już tylko kilka dni dzieli nas od debiutu zupełnie nowego, kompaktowego coupe Toyoty, które zapowiadały dwa koncepty o oznaczeniu FT-86. Maszyna powstała we współpracy z Subaru będzie ucieleśniać przeszło 40-letnią recepturę na dobrą zabawę, według której powstała między innymi słynna Celica, MR2 i Corolla AE86, od której zaczerpnięto nazwę.
Tegoroczny sezon Formuły 1 można uznać za zakończony. Kres zmaganiom położyło dzisiejsze Grand Prix Brazylii, w którym padł jeden z rekordów w całej historii F1 i w którym poznaliśmy tytuł wicemistrza świata wśród kierowców. Mistrzów znamy oczywiście już od dawna - w tym roku w F1 rządzili i dzielili Sebastian Vettel i zespół Red Bull.
Już w styczniu przyszłego roku wraz z 24-godzinnym wyścigiem na torze Daytona wystartuje nowy sezon amerykańskiej serii Grand-Am. W serialu po raz pierwszy pojawi się między innymi Audi R8 LMS, a na torze zobaczymy również Ferrari 458 Italię GT. To tylko początek atrakcji. W akcji zobaczymy również zupełnie nowy, wyścigowy model Corvette.
Oficjalnie ogłoszony w październiku tego roku Juke-R, ochrzczony mianem najszybszego crossovera świata, nabrał ostatecznych kształtów i jest o krok od pojawienia się na drogach. Eksperyment ten nie pojawi się jednak w salonach sprzedaży, a będzie jedynie cieszył oko miłośników marki i dawał kolejny dowód wielkiego potencjału technologicznego coupe GT-R.
Kariera pierwszej generacji wyścigowego R8 LMS klasy GT3, w trakcie której model przechodził stałe udoskonalenia, dobiega oficjalnie końca. Auto po blisko trzech latach startów, ponad stu wygranych wyścigach i kilkunastu tytułach mistrzowskich ustąpi miejsca młodszej siostrze. Będzie nią nowe R8 LMS o oznaczeniu Ultra.
Do zupełnie nowej generacji 911, która w nadwoziu coupe debiutowała we wrześniu tego roku, dołącza właśnie kabriolet. Najnowszy produkt Porsche charakteryzuje się innowacyjną konstrukcją dachu i szerokim zastosowaniem lekkich materiałów, które pod względem masy własnej pozwalają mu zostawić przodków daleko w tyle.