Dzisiejszy dzień należy do Ferrari. Po godzinie trzynastej włoska marka ujawniła jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku - zupełnie nową, 12-cylindrową berlinettę, następcę modelu 599 GTB Fiorano. To jednocześnie najmocniejszy, drogowy model w historii marki. Na imię mu po prostu F12berlinetta.
Jedną z mniejszych, ale nie koniecznie mniej znaczących, premier zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie będzie pierwszy model niemieckiego Roding Automobile. Firma w swoim debiucie postawi na lekkiego, nowoczesnego roadstera ze sprawdzonym silnikiem, gwarantującym dostęp do odpowiednich pokładów mocy.
Aston Martin Racing po zeszłorocznej klapie z prototypowym ścigaczem AMR-One porzuca starty w najszybszej klasie wyścigów na długim dystansie i powraca do klasy GT, w której radził sobie znakomicie z modelem DBR9. W nowej rzeczywistości Brytyjczycy będą próbowali odnaleźć się z kolejną maszyną na bazie V8 Vantage.
Range Rover podbudowany wielkim sukcesem modelu Evoque otwiera się na śmiałe eksperymenty. Dosłownie i w przenośni. Na zbliżającym się wielkimi krokami, osiemdziesiątym drugim, międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie brytyjska marka pokaże koncept modelu Evoque, w którym... całkowicie pozbyto się dachu.
Już w kwietniu zobaczymy zupełnie nowe wcielenie Vipera, który od tego momentu nie będzie nosił markowego znaczka Chryslera ani Dodge'a, ale SRT. Będzie to kolejny samochód korzystający z połączenia z Fiatem. A jakie będą kolejne? Jedną ze śmielszych wersji wydarzeń prezentuje koncept pod tytułem Review.
Co może powstać gdy za samochód osobowy zabierze się zespół Citroen Racing, mający na koncie siedem tytułów mistrza świata w rajdach samochodowych? Z pewnością nic pospolitego, a w przypadku zupełnie nowego, stylowego DS4 z "Racing" w nazwie maszyna przełamująca kolejne bariery technologiczne w historii marki.
Po pierwszych krokach w postaci mocarnych, wysokoprężnych modeli serii 5, X5 oraz X6 oddział BMW M Performance stawia kolejny, tym razem znacznie drobniejszy krok. Mowa o 3-drzwiowym kompakcie serii 1, który na salonie samochodowym w Genewie pojawi się jako koncept w sportowej specyfikacji M135i.
Flagowy okręt Bentley'a w postaci limuzyny Mulsanne będzie dostępny od tego roku również w specyfikacji Mulliner o sportowym charakterze. Maszyna nosząca historyczne nazwisko, kojarzone kiedyś z wyjątkowymi karoseriami Rolls-Royce'a i Bentley'a, będzie rozpoznawalna jak zwykle po unikalnych detalach stylistycznych.
Po sprzedaniu ostatniej sztuki Veyrona w zamkniętym nadwoziu Bugatti ma do zgryzienia ciężki orzech w postaci znalezienia chętnych na otwartego Grand Sporta. Na razie wykupiono tylko jedną trzecią z puli 150 sztuk, a reszta nie kwapi się z ruszeniem w świat. Na taki stan rzeczy zupełnie nowy Vitesse długo nie pozwoli.
Na scenę wjeżdża najmocniejszy roadster w ofercie Mercedes-Benza - SL 63 AMG zupełnie nowej generacji. Od poprzedniego razu maszynie znacząco się schudło dzięki aluminiowemu nadwoziu, przybyło jje mocy i nowinek technologicznych. Samochód odzyskał również prestiżową posadę pojazdu bezpieczeństwa w Formule 1.