Aktualności
03.05.2013

Porsche 911 Turbo S Prawdziwe oblicze

Już jesienią obok zupełnie nowego coupe 911 Turbo o mocy 520 koni mechanicznych zadebiutuje nowe 911 Turbo S. Maszyna korzystająca z najnowszych zdobyczy technologicznych niemieckiej marki będzie przez najbliższe lata ukoronowaniem całej serii 911, która obchodzi w tym roku swoje pięćdziesiąte urodziny.

Pod hasłem 911 Turbo S generacji 991 znajdziemy między innymi: dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, sterowany elektro-hydraulicznie napęd na wszystkie koła, tylne koła skrętne, aktywne zawieszenie silnika, system przeciw przechyłowy PDCC oraz dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię biegów PDK, której początki sięgają lat osiemdziesiątych i wyścigowego modelu 962.

Porsche 911 Turbo S

Za tylną osią pojazdu znajduje się 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,8 litrów. W zakresie od 6,5 do 6,75 tysięcy obrotów na minutę podwójnie doładowany motor generuje 560 KM, a w przedziale 2,1-4,25 tysięcy obrotów wydziela 700 Nm. Funkcja Overboost w przedziale 2,2-4 obr/min wyzwala dodatkowe 50 Nm - w sumie aż 750 Nm. To dokładnie o 40 KM i 40 Nm więcej, niż w zwykłym, nowym 911 Turbo.

Porsche 911 Turbo S

Modele Turbo od zwykłych 911 odróżnimy po wlotach powietrza za drzwiami, felgach, pasach zderzaków, ospoilerowaniu (z przodu po raz pierwszy aktywny spoiler), czterech końcówkach wydechu oraz poszerzonych nadkolach z tyłu. Turbo S wyróżnia sie dodatkowo wlotami powietrza z przodu, przednimi światłami w technologii LED i 20-calowymi felgami mocowanymi na centralnej nakrętce zamiast pięciu śrub. "Eska" mierzy 4506 milimetrów długości i waży 1605 kilogramów (według norm DIN). Na każdy koń mechaniczny przypada tylko 2,87 kilograma.

Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo S z obowiązkowym pakietem Sport Plus rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,1 sekund, do 160 km/h w czasie 6,8 sekund, do 200 km/h w czasie 10,3 sekund i rozwija prędkość maksymalną 318 km/h. Czas na Nordschleife: na seryjnym ogumieniu grubo poniżej 7 minut i 30 sekund (poprzednie Turbo S w rękach Waltera Rohrla wykręciło 7:32 na semislickach Michelin Sport Cup). Porsche deklaruje, że średnie zużycie paliwa sięga tylko 9,7 litrów na 100 kilometrów.

Porsche 911 Turbo S

Zupełnie nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S zadebiutują na tegorocznej wystawie samochodowej Internationale Automobil-Ausstellung we Frankfurcie, która będzie miała miejsce w dniach od 12 do 22 września. Coupe 911 Turbo S wyceniono w Niemczech na ponad 195 tysięcy euro, wliczając podatek. Obecnie to około 810 tysięcy złotych. W sprzedaży modele pojawią się pod koniec września.

Skomentuj na forumUdostępnij