Porsche 911 Turbo S - Prawdziwe oblicze
Już jesienią obok zupełnie nowego coupe 911 Turbo o mocy 520 koni mechanicznych zadebiutuje nowe 911 Turbo S. Maszyna korzystająca z najnowszych zdobyczy technologicznych niemieckiej marki będzie przez najbliższe lata ukoronowaniem całej serii 911, która obchodzi w tym roku swoje pięćdziesiąte urodziny.
Pod hasłem 911 Turbo S generacji 991 znajdziemy między innymi: dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, sterowany elektro-hydraulicznie napęd na wszystkie koła, tylne koła skrętne, aktywne zawieszenie silnika, system przeciw przechyłowy PDCC oraz dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię biegów PDK, której początki sięgają lat osiemdziesiątych i wyścigowego modelu 962.
Za tylną osią pojazdu znajduje się 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,8 litrów. W zakresie od 6,5 do 6,75 tysięcy obrotów na minutę podwójnie doładowany motor generuje 560 KM, a w przedziale 2,1-4,25 tysięcy obrotów wydziela 700 Nm. Funkcja Overboost w przedziale 2,2-4 obr/min wyzwala dodatkowe 50 Nm - w sumie aż 750 Nm. To dokładnie o 40 KM i 40 Nm więcej, niż w zwykłym, nowym 911 Turbo.
Modele Turbo od zwykłych 911 odróżnimy po wlotach powietrza za drzwiami, felgach, pasach zderzaków, ospoilerowaniu (z przodu po raz pierwszy aktywny spoiler), czterech końcówkach wydechu oraz poszerzonych nadkolach z tyłu. Turbo S wyróżnia sie dodatkowo wlotami powietrza z przodu, przednimi światłami w technologii LED i 20-calowymi felgami mocowanymi na centralnej nakrętce zamiast pięciu śrub. "Eska" mierzy 4506 milimetrów długości i waży 1605 kilogramów (według norm DIN). Na każdy koń mechaniczny przypada tylko 2,87 kilograma.
Porsche 911 Turbo S z obowiązkowym pakietem Sport Plus rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,1 sekund, do 160 km/h w czasie 6,8 sekund, do 200 km/h w czasie 10,3 sekund i rozwija prędkość maksymalną 318 km/h. Czas na Nordschleife: na seryjnym ogumieniu grubo poniżej 7 minut i 30 sekund (poprzednie Turbo S w rękach Waltera Rohrla wykręciło 7:32 na semislickach Michelin Sport Cup). Porsche deklaruje, że średnie zużycie paliwa sięga tylko 9,7 litrów na 100 kilometrów.
Zupełnie nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S zadebiutują na tegorocznej wystawie samochodowej Internationale Automobil-Ausstellung we Frankfurcie, która będzie miała miejsce w dniach od 12 do 22 września. Coupe 911 Turbo S wyceniono w Niemczech na ponad 195 tysięcy euro, wliczając podatek. Obecnie to około 810 tysięcy złotych. W sprzedaży modele pojawią się pod koniec września.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Turbo S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum