Auto Union Type D - Powrót do domu

Muzealne zbiory Audi zostały uzupełnione o niemal bezcenny, w dużej części w pełni oryginalny egzemplarz słynnego, wyścigowego Auto Union Type D. Bolidy marki obok maszyn Mercedes-Benza bezpośrednio przed drugą wojną światową przez prawie pięć lat trzymały władzę absolutną w prestiżowych zawodach klasy Grand Prix.
AD Tramontana XTR - Przekracza miarę

Hiszpańskie Advanced Design Tramontana pracuje w pocie czoła nad rozszerzeniem swojej oferty. Firma przymierza się do segmentu SUV'ów z modelem X-Over oraz odmłodzenia swojego pierwszego modelu. Maszyna po znaczących zmianach otrzyma oznaczenie XTR i jeszcze mocniejszy silnik, który ostatnio miał 720 KM.
Mercedes-Benz 540 K - Legenda z kompresorem

W okresie międzywojennym wybór głów państw i gwiazd filmowych w kwestii środków lokomocji padał często na samochody marki Mercedes-Benz. Nic dziwnego. Z myślą o takich najbardziej wymagających klientach opracowano modele serii 500 K i 540 K, które budzą zachwyt nawet osiemdziesiąt lat po ich zbudowaniu.
Maserati Tipo 61 Birdcage - Niespokojna starość

Filigranowe, wyścigowe modele Maserati typu Birdcage w czasach swojej świetności wygrywały z dużo większymi, a ich czar trwa do dzisiaj. Włosi zbudowali zaledwie kilkanaście sztuk i wystawienie na sprzedaż którejś z nich jest zawsze dużym wydarzeniem. Jedno z nich będzie miało miejsce już w ten weekend.
Porsche 917/10 - Czerwony diabeł

Porsche serii 917 to jedne z najszybszych i najmocniejszych, wyścigowych aut, jakie widział świat. Ten budzący największe przerażenie to słynny 917/30, którego moc przekraczała 1100 KM, a prędkość 400 km/h. Jego narodziny poprzedzała m.in. ewolucja 917/10, z którą będzie można zaprzyjaźnić się za kilka dni.
McLaren JetSet - Wystrzałowy pomysł

W niedawnym wywiadzie dla magazynu "Evo" dyrektor zarządzający McLarena przyznał, że oferta marki ma objąć w sumie aż osiem modeli. Obecnie można doliczyć się trzech, będących wariacjami na temat MP4-12C. Jak będą wyglądały kolejne? Projekt JetSet to jedna z wizji tego, co może przynieść przyszłość.
Ferrari 250 GT - Śmietanka towarzyska

Ferrari z serii 250 GT, czyli sportowe turystyki z silnikami V12 o pojemności jednego cylindra sięgającej w zaokrągleniu 250 centymetrów sześciennych, to auta szczególnie cenione w kręgach kolekcjonerów. W przyszłym tygodniu kilka z najbardziej interesujących sztuk pojawi się na aukcjach w Kalifornii.
Ferrari 410 S - Kość słoniowa

Pomysł na budowanie specjalnych, jedynych w swoim rodzaju wersji nadwoziowych Ferrari, które mają świetnie wyglądać i jeszcze lepiej jeździć, jest równie stary, co sama marka. Oto jeden z najcenniejszych przykładów jego realizacji. Grzmiąca pięknym basem berlinetta 410 S, ubrana w Carrozzeria Scaglietti.
Ferrari 857 S - Na wyciągnięcie ręki

W gąszczu wyścigowych Ferrari lat '50 jedną z głównych ról odgrywały modele oparte na rzędowych, 4-cylindrowych silnikach, których kariera rozpoczęła się od zwycięstw w mistrzostwach świata w latach 1952 i 1953. Jednym z najbardziej rzadkich członków tej rodziny jest model 857 S. Za kilka dni zobaczymy go na aukcji.
Ferrari 500 TRC - W myśl litery

Jednym z torowych zmartwień Ferrari w połowie lat '50 były 2-litrowe modele Maserati. Aby walczyć z nimi na równi zbudowano model 500 TR z malowaną na czerwono głowicą cylindrów, który po zmianie regulaminu został wyparty przez serię 500 TRC. Jeśli komuś brakuje TRC do kolekcji, może to wkrótce zmienić.



















