Aktualności
21.04.2013

Jaguar XK-I Lekki jak ptak

W tym tygodniu pięćdziesięciu dziewięciu brytyjskich dealerów Jaguara otrzymało demonstracyjne egzemplarze zupełnie nowego roadstera F-Type. Auto dostępne z silnikami V6 i V8 nawiązuje do najlepszych tradycji marki, z których można czerpać bez końca. Tak, jak stało się na przykład w koncepcie XK-I.

Spartański XK-I to dzieło Mudita Gupty, studenta z indyjskiego DSK Supinfocom International School of Design w miejscowości Pune. Praca powstała w trakcie praktyk w studiu projektowym Tata Elxsi pod okiem Nicka Talbota, który maczał palce między innymi w konceptach Forda, pociągach Bombardiera, napędzanym wodorem motocyklu ENV i projektach budowlanych korporacji Samsung C&T.

Jaguar XK-I

Jaguar XK-I to sportowy roadster, nawiązujący do aut, które wygrywały w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z modelem D-Type na czele, po którym odziedziczył "płetwę". W środku przewidziano tylko miejsce dla kierowcy, którego osłania niewielka owiewka i obowiązkowy kask. W szczegóły techniczne auta, które nigdy nie zostanie zbudowane w rzeczywistości, Gupta się nie zagłębia.

Jaguar XK-I

Samochody Jaguara wygrały w Le Mans aż siedem razy, z czego pięć razy w latach pięćdziesiątych. Dominował wtedy lekki D-Type z 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem, który triumfował trzy razy. Na jego bazie powstała krótka seria drogowych roadsterów XKSS o mocy 260 KM, która pozwalała na rozpędzenie się aż do 240 kilometrów na godzinę.

Skomentuj na forumUdostępnij