Aktualności

Volkswagen CrossBlue Coupe - Połączenie równoległe

Volkwagen po raz kolejny śni o hybrydowej maszynie klasy Sport Utility Vehicle. W styczniu takie właśnie stanowisko reprezentował koncept CrossBlue. Teraz pałeczkę przejmuje CrossBlue Coupe, który dysponuje przesadną w większości sytuacji, w których wyobrażamy sobie SUV'y mocą przeszło 400 KM.

Pierwszy CrossBlue korzystał z hybrydowego układu napędowego ze 190-konnym TDI i dwoma silnikami elektrycznymi: 54-konnym z przodu i 114-konnym z tyłu. Na pokładzie Coupe, które można podziwiać na rozpoczętej właśnie wystawie w Szanghaju, znajdziemy widlastą szóstkę TSI serii EA390, połączoną z 6-stopniowym automatem DSG, która produkuje 299 koni mechanicznych.

Volkswagen CrossBlue Coupe

Silnik benzynowy wspomagają dwa silniki elektryczne, zwane przez producenta E-motorami, podłączone pod baterie litowo-jonowe o łącznej pojemności 9,8 kWh. Silnik z przodu rozwija moc 54 KM, a silnik z tyłu 116 KM, czyli prawie tyle samo, co poprzednio. Cały układ może dostarczać maksymalnie 415 koni mechanicznych i 700 niutonometrów (500 Nm ze spalinowego V6 i 180/270 Nm z silników elektrycznych).

Volkswagen CrossBlue Coupe

Mierzący prawie 4,9 metry długości i ważący 2,22 tony CrossBlue Coupe rozpędza się do 100 km/h w czasie 5,9 sekund i rozwija prędkość 236 km/h. W trybie elektrycznym można pokonać do 33 kilometrów z prędkością do 120 km/h. Średnie spalanie według standardów NEDC wynosi skromne 3 litry na 100 kilometrów. W trybie hybrydowym apetyt sięga 6,9 l/100 km, a zasięg auta dochodzi do 1190 kilometrów.

Źródło/zdjęcia: Volkswagen Volkswagen CrossBlue Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij