Największa legenda polskiej motoryzacji, czyli Syrena Sport, doczekała się w ostatnich latach kilku prób budowy repliki, z których póki co jeszcze nic namacalnego nie wyszło, a wiele po prostu zarzucono. Już wkrótce sytuacja ta może się jednak diametralnie zmienić, a wszystko dzięki powołaniu do życia Fundacji imienia profesora Cezarego Nawrota.
Australijski gigant Varley Group, trudniący się między innymi produkcją niewielkich pojazdów o napędzie elektrycznym, służących w przemyśle, turystyce i usługach komunalnych, rozszerza swoją działalność o samochody sportowe. Pierwszy prototyp już jest gotowy, a śmiałe plany zakładają rychłe wprowadzenie go do produkcji.
Zespół Novitec Rosso, smakujący w perełkach włoskiej motoryzacji rodem z Maranello, ponownie naraził się wszystkim ceniącym sobie zachowanie oryginalnego stanu aut Ferrari, a w szczególności tych najbardziej limitowanych. Tym razem tuner wziął na warsztat powstałego w tylko 80 egzemplarzach roadstera SA Aperta.
W połowie lipca duńskie Hermann Brandt Hartvig zgłaszało chęć daleko idącej modyfikacji Aston Martina V12 Vantage, która za główny cel stawiała sobie przeniesienie silnika znad przedniej osi za plecy kierowcy i pasażera. Teraz niewielka, ale doświadczona firma, zdradza najważniejsze detale na temat tego wyjątkowego projektu.
GT-R, zaczynający od 480 KM, jeszcze przed opanowaniem głównych rynków całego globu zdążył przejść pierwsze, poważne poprawki, a liczne udoskonalenia w jego konstrukcji wprowadzane są bez przerwy do dnia dzisiejszego. Ostatnie, duże zmiany opiewały na 530 KM. Najnowsze, związane z modelem rocznikowym 2012, idą jeszcze dalej.
Do tegorocznego salonu samochodowego w Los Angeles, na którym premier amerykańskich i światowych nie zabraknie, pozostało już tylko kilkanaście dni. Wystawie będzie tradycyjnie towarzyszyła bitwa stylistów największych marek, mających swoje oddziały na terenie USA - Design Challenge. W tym roku w jego ramach wizje przyszłości przygotowało sześć zespołów.
911 GT3 RSR, najmocniejsza propozycja Porsche Motorsport skierowana do prywatnych klientów, wchodzi wraz z nadchodzącym sezonem w kolejny, ostatni już etap swojego rozwoju. Najnowsza ewolucja to ukoronowanie serii wyścigowych 911 bazujących na drogowym 911 GT3 RS odchodzącej do historii generacji 997.
Specjaliści z rosnącego w siłę Opel Performance Center pokazali światu swoje najmłodsze dziecko, którym jest usportowiona Astra OPC trzeciej generacji. Maszynka bazująca na wersji GTC, której marzy się bycie coupe, ma przyciągać nie tylko wyglądem, ale również kolejną zwyżką mocy, która stawia ją na miejscu najmocniejszej Astry w historii.
Aspirujący do klasy wyższej Passat CC ma już za sobą cztery lata podbojów rynkowej niszy 4-drzwiowych sedanów z linią coupe w cenie 30-40 tysięcy euro, w ciągu których znalazł 270 tysięcy nabywców. Teraz Niemcy prezentują jego nowe, odświeżone stylistycznie i technicznie wcielenie, które przy okazji odcina się od Passata.
Rodzina Mini powiększyła się o kolejnego członka, który jeszcze jako koncept zapowiadany był przeszło dwa lata temu. Mowa oczywiście o zgrabnym roadsterze, czyli pierwszym w historii marki otwartym modelu, mieszczącym na pokładzie tylko dwie osoby. Auto debiutuje w przededniu zimy, ale na rynku pojawi się wiosną przyszłego roku.