Maserati Ghibli - Mniejsze dobro
Do oferty marki Maserati wraca model o nazwie Ghibli. Czterdzieści pięć lat temu ukrywał się pod nią 2-drzwiowy grand tourer; podobnie było 20 lat temu z małym coupe, będącym ewolucją serii Biturbo. Dzisiejsze Ghibli to coś innego. To 4-drzwiowa limuzyna, pozycjonowana poniżej flagowego Quattroporte.
Zupełnie nowe Ghibli XXI wieku będzie mierzyło około pięciu metrów długości. Limuzyna o sportowym zacięciu oferowana będzie na starcie z jednym z dwóch silników V6 o pojemności 3 litrów z turbodoładowaniem, w tym z pierwszym w dziejach Maserati motorem wysokoprężnym. Jednostki współpracować będą z 8-stopniowym automatem, a napęd będzie przenoszony na tył lub wszystkie koła poprzez układ Q4.
O parametrach modelu Maserati na razie nie dyskutuje. Na pokładzie większego Quattroporte benzynowe V6, produkowane w zakładach Ferrari, wydziela 410 koni mechanicznych. Pod maską Ghibli miałoby być podobnie. Nieoficjalnie mówi się też o mniej wysilonej wersji o mocy 330 KM i 270 KM generowanych przez wysokoprężne V6. Pod znakiem zapytania swoi nowe V8 o pojemności 4,7 litrów.
Maserati Ghibli, pierwszy model w historii marki w segmencie E, zadebiutuje pod koniec przyszłego tygodnia na salonie samochodowym w Szanghaju. Dla zwiedzających wystawa będzie otwarta w dniach od 21 do 29 kwietnia. Nowa maszyna ma przewodzić kampanii marki, w ramach której planowana jest sprzedaż pięćdziesięciu tysięcy samochodów Maserati w skali roku.
Źródło/zdjęcia: Maserati Maserati Ghibli na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum