Na wiosnę przyszłego roku na rynek amerykański wejdzie odmłodzony Mustang, który otrzymał nie tylko nowocześniejszy wygląd, ale również kilka poprawek technicznych. Nieznacznej poprawie uległy osiągi wersji podstawowych, a tylko kosmetyki doczekał się wyczynowy Boss 302. Z kolei Shelby GT500 to zupełnie inna historia - tu Ford poszedł na całość.
Cadillac w wielkim formacie XTS ukazał się naszym oczom jako koncept jeszcze na początku ubiegłego roku. Teraz, po blisko dwóch latach, model debiutuje jako gotowy do produkcji seryjnej. Amerykanie z dumą ogłaszają, iż to najbardziej zaawansowanych technicznie model w historii istniejącej od 1902 roku marki.
Latem tego roku Luca di Montezemolo przyznał po raz kolejny, iż nie widzi elektrycznych samochodów jako rozwiązania dla zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska i za jego panowania nigdy nie będzie elektrycznego Ferrari. Gdyby jednak miała nastąpić rewolucja jak taki pojazd mógłby się prezentować? Na to pytanie odpowiada jeden z absolwentów mediolańskiej Domus Academy.
Po miesiącach szumnych zapowiedzi, kilku konceptach, tysiącach kilometrów w mułach testowych i kilku przeciekach para sportowych, kompaktowych coupe duetu Subaru i Toyoty staje się faktem. Model Toyoty zobaczymy na przełomie listopada i grudnia, a pojazd Subaru o oznaczeniu BRZ można podziwiać już teraz na salonie samochodowym w Los Angeles.
Jaguar po zbudowaniu najmocniejszego, drogowego modelu w swojej historii w postaci coupe XKR-S, przygotował jego otwartą wersję. Kabriolet, który wśród podobnych modeli marki nie ma i nie miał sobie równych, czerpie z pełną premedytacją z osiągnięć technicznych coupe i zdobywa dla Brytyjczyków nowe podboje.
Włosi powiększają rodzinę sportowego Gallardo o kolejną kombinację wariantów nadwoziowych i napędowych. Najnowsza opcja to otwarte LP550-2, czyli auto nieco słabsze, niż podstawowe LP560-4, nieco lżejsze i z napędem przekazywanym tylko na tylną oś. A wszystko to dla zwiększenia frajdy z jazdy i zdobienia asfaltu czarnymi wstęgami.
Ogromna liczba wariacji Porsche 911 to właściwie nie możliwy do wyczerpania temat dyskusji na całe dnie i wieczory, ale wśród aut marki znajdziemy setki innych, równie interesujących wątków. Ten najnowszy to kolejna wersja Panamery. Już dziewiąte wcielenie niemieckiej limuzyny otrzymało oznaczenie GTS, plasując się gdzieś pomiędzy 400-konną Panamerą 4S, a 500-konną Turbo.
Bugatti po znalezieniu klientów na wszystkie 300 sztuk Veyrona w zamkniętym nadwoziu zmaga się ze sprzedażą wersji otwartej, która cieszy się znacznie mniejszą popularnością. Uwagę na limitowany do 150 sztuk model mają zwrócić trzy egzemplarze przygotowane według specjalnych życzeń klientów, które pokazano w miniony weekend na salonie samochodowym w Dubaju.
Dodge zaczyna sezon zimowy w kolorze żółtym. Obok limitowanej edycji Super Bee w skórze Chargera SRT8 przygotował limitowaną edycję Yellow Jacket, przewidzianą dla Challengera z tym samym silnikiem pod maską. Nostalgiczna maszyna skupia się przede wszystkim na swoim wyglądzie, ale na tym nie koniec nowości.
Mustang, nieśmiertelna ikona amerykańskiej motoryzacji, przechodzi drobny lifting wizerunku. Model wejdzie w przyszły rok z bardziej agresywnym i nowoczesnym wyglądem, a na jego pokładzie pojawi się kilka nowinek technicznych. Zmiany obejmują od razu całą paletę: od V6, poprzez 5-litrowe GT i mocarnego Bossa 302, aż po gromowładne Shelby GT500.