Nissan GT-R Nismo GT3 - Inwestycja w przyszłość
Niecałe dwa tygodnie po premierze drogowego GT-R w wydaniu na rok 2013 zakład Nissan Motorsports International ogłasza nową edycję modelu wyścigowego klasy GT3. Wszelkie poprawki są wynikiem wniosków wyciągniętych z wygranych w ostatnich miesiącach, opinii klientów oraz testów na torze i hamowni.
Lista poprawek w GT-R Nismo GT3 na przyszły rok zamyka się w poprawieniu niezawodności i osiągów silnika (wzmocnione części ruchome, zmiana pracy rozrządu), aerodynamicznym pakiecie nadwozia (dodatkowe lotki, powiększenie już istniejących), usprawnieniu pracy układu hamulcowego, zawieszenia w zależności od konfiguracji aerodynamicznej oraz skrzyni biegów.
Sercem GT3 jest widlasta szóstka serii VR38DETT. Silnik o pojemności 3,8 litrów rozwija co najmniej 550 koni mechanicznych i 637 niutonometrów w zależności od wytycznych FIA w danym wyścigu i współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Napęd przekazywany jest tylko na tył. Maszyna waży około 1300 kilogramów, mierzy 478 centymetrów długości i przeznaczona jest wyłącznie do poruszania się po torze.
Zamówienia na nową edycję GT-R Nismo GT3 można składać w Nismo od wczoraj. Wszyscy, którzy posiadają już poprzednią generację auta mogą liczyć na osobny zestaw modyfikacji, który jest dopiero w przygotowaniu. Na rodzimym rynku nowy GT-R GT3, nie wliczając podatków, będzie kosztował 35 milionów jenów. W Europie maszynę wyceniono na 270 tysięcy funtów. W obu przypadkach to ponad 1,4 miliona złotych.
Źródło/zdjęcia: nismo.co.jp Nissan GT-R Nismo GT3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum