Peugeot RCZ R - Obiecana podwyżka
W dorobku Peugeota nie brakuje pojazdów o mocy sięgającej kilkuset koni mechanicznych, ale prawie wszystkie z nich to koncepty, wyspecjalizowane samochody wyścigowe albo rajdowe. Dlatego też zupełnie nowy RCZ R może pochwalić się tytułem najmocniejszego, produkowanego seryjnie modelu w historii marki.
Francuzi obiecali nam "eRkę" we wrześniu ubiegłego roku, kiedy to pokazali koncept auta pod taką samą nazwą. Wersja produkcyjna nie odbiega zbytnio od wizji, a od zwykłego RCZ wyróżnia się między innymi umieszczonym na stałe spoilerem, nowymi felgami w rozmiarze 19 cali, czerwonymi zaciskami hamulców oraz obniżonym o 10 milimetrów zawieszeniem, które po ruszeniu w drogę okaże się także sztywniejsze i twardsze.
Gwoździem programu jest oczywiście silnik auta. To doładowana jednostka serii THP o pojemności 1,6 litra, z której wyciśnięto aż 270 KM i 330 Nm (maksymalny moment dostępny jest od 1900 obr/min). To daje średnią prawie 170 KM z jednego litra! Na tym dobrych wiadomości nie koniec. RCZ R jes to 17 kilogramów lżejszy od 200-konnej wersji RCZ i waży tylko 1280 kilogramów - na jedną tonę przypada prawie 211 koni mechanicznych.
Cała moc przekazywana jest tylko na przednie koła przy asyście mechanizmu różnicowego Torsena. Osiągi: setka w 5,9 sekund, ćwierć mili w 14,2 sekundy, pierwszy kilometr w 25,4 sekundy i przyspieszenie od 80 do 120 km/h na szóstym biegu w czasie 6,8 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 kilometrów na godzinę. Na wytracenie prędkości 130 km/h auto potrzebuje 61 metrów.
Peugeot RCZ R zadebiutuje już w najbliższy weekend podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, a jego właściwa premiera nastąpi we wrześniu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Samochód pojawi się w sprzedaży na początku 2014 roku. Wtedy też poznamy jego ceny. Cennik zwykłego RCZ zaczyna się w Polsce od 103,4 i kończy na 127,6 tysiącach złotych.
Źródło/zdjęcia: Peugeot Peugeot RCZ R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum