Formuła 1 opuściła Europę i ostatnie siedem eliminacji w tegorocznym sezonie spędzi w Azji i obu Amerykach. Pierwszą z nich był wczorajszy, nocny wyścig na ulicach Singapuru, który na pętli Marina Bay organizowany jest od roku 2008. Rok temu triumfował tu aktualny, dwukrotny mistrz świata, Sebastian Vettel.
Po niedawnych wypadkach w Formule 1 na krótko na tapetę wróciła dyskusja na temat zwiększenia bezpieczeństwa kierowców między innymi poprzez budowę bolidów z zamkniętymi kokpitami. Choć F1 od zawsze stawia na pojazdy z otwartymi kabinami, takie pomysły mają wielu zwolenników. Oto jedna z wizji jego realizacji.
W marcu na wystawie w Genewie poznaliśmy trzecią generację Audi serii A3. Teraz Niemcy prezentują jej sportową odmianę pod tytułem S3, której niewiele brakuje do starego, 340-konnego RS3. Samochód będzie można zobaczyć na własne oczy już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Paryżu.
Na kłopoty ze znalezieniem sobie towarzystwa Abart 500 nie może raczej narzekać. Ale z wyróżnieniem się w nim wobec stale mnożącej się konkurencji może być już nieco trudniej. Właśnie na tego typu dolegliwości przygotowano program pod tytułem Fuori Serie, który otwiera model o oznaczeniu 695.
Tuning modelu Murcielago osiągnął zupełnie nowy poziom absurdu. Mowa oczywiście o modyfikacjach w amerykańskim stylu, które kręcą się wokół jednej, a najlepiej dwóch turbosprężarek. Według mechaników i właścicieli włoskie V12 znoszą takie próby zaskakująco dobrze. Oto kolejna z nich.
Niemieckie DMC Exotic Car Tuning, które miało już kilka pomysłów na Aventadora, po miesiącach wytężonej pracy pokazało pierwszy, ukończony egzemplarz. Lamborghini w warsztacie tunera przeszło metamorfozę zarówno na zewnątrz, jak i pod karoserią. Zapomnijcie o seryjnym LP700-4, oto LP900-4!
DB9 przeżył już niejedno, ale tak naprawdę w ciągu 8 lat niewiele się zmieniał. Cztery lata temu przeszedł swój pierwszy facelift, wraz z którym przybyło mu 20 KM, a 2 lata temu drugi. Teraz przechodzi kolejny, który rewolucji również nie wprowadza, ale jest na tyle istotny, że inne modele marki tracą rację bytu.
Rozpoczęte ponad 4 lata temu prace nad następcą McLarena F1 dobiegają końca. Już za kilka dni w Paryżu stanie jego nieruchoma rzeźba, a w przyszłym roku pojawi się wersja seryjna. Jeden z najmocniejszych i najszybszych samochodów świata będzie nosił oznaczenie P1, od pole position - pierwszego pola startowego.
Pod koniec października przed wyścigową wersją Ferrari P4/5 stanie kolejna okazja do pobicia rekordu przejazdu jednego okrążenia północnej pętli Nürburgringu w kategorii aut z silnikiem z Maranello. Ale to nie wszystko: zespół stojący za maszyną już za 2 lata chce mieć gotowe nowe auto klasy LMP!
Volvo w dalszym ciągu nie wie co dokładnie zrobić z szalonymi modelami spod znaku Polestara, ale wnioski z ważenia wszelkich za i przeciw wykorzystuje na doskonalenie fabrycznych pakietów R-Design. Oto kolejny model przyprawiony właśnie w ten sposób: najnowsze wcielenie V40 podane na bardzo gorąco.