Audi RS4 Avant Nogaro - Wspomnienie pierwszego RS
Audi świętuje dwudzieste urodziny kombi RS2, przygotowanego dwie dekady temu we współpracy z Porsche. Model, który był pierwszym z całej serii RS, rozwijał za młodu aż 315 koni mechanicznych. Dziś jego linię kontynuuje RS4 Avant, które z wspomnianej wyżej okazji wydano w wersji "Nogaro selection".
Skonfigurowane fabrycznie Nogaro to przede wszystkim: błękitny lakier na wzór oryginalnego RS2, czarne detale karoserii (listwy, ramki, kratki, grill typu Singleframe, końcówki wydechu), 20-calowe felgi, błękitno-czarna tapicerka oraz tabliczki znamionowe. Na wyposażeniu seryjnym nie zabraknie adaptacyjnego zawieszenia DRC (Dynamic Ride Control) i systemu pozwalającego na wybór jednego z trzech trybów jazdy (comfort, auto oraz dynamic).
Pod maską Nogaro, tak, jak w przypadku zwykłego RS4, pracuje atmosferyczne V8 o pojemności prawie 4,2 litrów. Silnik rozwija 450 KM i 430 Nm, które lądują na wszystkich kołach poprzez 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnię S-Tronic (standardowo w proporcji 40:60, maksymalnie 75% na przód lub 85% na tył). Kombi rozwija prędkość 100 km/h w czasie zaledwie 4,7 sekund, rozpędza się do 280 km/h (elektroniczne ograniczenie) i spala średnio 10,7 litrów paliwa na każde sto kilometrów.
Audi RS4 Avant Nogaro ma pojawić się u dealerów w najbliższych tygodniach i kosztować w podstawowej wersji 87,3 tysiące euro, czyli około 365 tysięcy złotych. Edycja ma być limitowana, ale producent nie informuje jak bardzo. Pierwsze RS2, które dwadzieścia lat temu sprzedawano w cenie 98,9 tysięcy marek, znalazło w ciągu dwóch lat 2908 nabywców, znacznie więcej, niż początkowo zakładano.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi RS4 Avant Nogaro na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum