Produkcja szwedzkiego Koenigsegga przekroczy niedługo sto samochodów, wśród których znajdziemy kilka wyjątkowych sztuk, powstałych na specjalne zamówienia w jednym egzemplarzu. Jedną z nich jest Agera X, która najwyraźniej znudziła się już właścicielowi. Auto jest obecnie na sprzedaż za niezbyt okrągłą sumę.
Od przeszło dekady w długodystansowych wyścigach prototypów prym wiedzie Audi, któremu w samym 24-godzinnym maratonie Le Mans od roku 2000 włącznie udało się wygrać aż jedenaście razy. W tym roku we Francji zwyciężyło hybrydowe R18 E-Tron Quattro i ten właśnie model będzie jedyną bronią marki w sezonie 2013.
Włoskie Mazzanti Automobili od przeszło czterech lat pracuje nad pierwszym modelem w swojej historii z silnikiem umieszczonym centralnie. Maszyna miała doczekać się swojej premiery w połowie tego roku, ale plany te nie wypaliły. Samochód mamy zobaczyć w przyszłym roku. Opóźnienie nadrobi zmianą silnika.
Gumpert po niedawnej niewypłacalności ma się coraz lepiej, ale na razie skupia się na klientach z Europy. Wygląda też na to, że w przyszłym roku oprócz kolejnych egzemplarzy Apollo zobaczymy seryjną wersję supercoupe Tornante, które jako koncept debiutowało w marcu 2011 roku na wystawie w Genewie.
W tym roku wyścigowe maszyny marki McLaren pojawiły się nie tylko w Formule 1, ale również w zawodach klasy GT. Pojazdem, który poszedł w ślady torowych ewolucji McLarena F1 był oczywiście MP4-12C GT3. Na potrzeby europejskich zespołów oddział McLaren GT dostarczył w sumie dwadzieścia trzy egzemplarze.
Przed II wojną światową normą było, że klienci najbardziej ekskluzywnych marek sami dobierali firmę, która zbuduje karoserię dla ich wymarzonej maszyny. Często w ten sposób powstawały pojazdy niepowtarzalne, jak choćby coupe Jonckheere Rolls-Royce'a. Oto próba odtworzenia tego auta w atmosferze XXI wieku.
Z okazji tegorocznych sukcesów na torach wyścigowych całego świata w Lotusie przygotowano specjalną edycję modelu Evora pod tytułem Sports Racer. W tym roku marka zdobyła trzecie miejsce mistrzostw kierowców Formuły 1 i czwarte konstruktorów, a także wygrała w serialu MSA British Endurance Championship.
Działające na całym świecie DMC wie dokładnie czego chce i wie czego oczekują jego klienci. Jeszcze dalej idących modyfikacji Aventadora! I oto jest: tuningu faza druga pod tytułem LP900 SV, w ramach której kształty flagowego Lamborghini zamieniono na wzór powstałego w jednym egzemplarzu Aventadora J.
Pamiętacie Ferrari Enzo od Edo Competition, które jesienią ubiegłego roku podczas Targa Newfoundland wpadło do niewielkiej zatoki na Atlantyku? Musicie pamiętać, takich rzeczy się nie zapomina. Po kilkunastu miesiącach napraw auto może cieszyć się nowym życiem jako jeszcze szybsze i mocniejsze Enzo ZXX.
W związku z nadejściem nowego roku roadster Z4 przejdzie kurację odmładzającą, ale zmiany dostrzegą zapewne tylko ci, którzy byli z autem najbliżej. Daniem głównym będzie za to zupełnie nowy wariant silnikowy, plasujący się poniżej 184-konnego sDrive20i, który w ostatnich latach otwierał gamę Z4.