MP4-12C wytrzymał bez znaczących poprawek i udoskonaleń niecałe półtora roku od rozpoczęcia produkcji. Pierwszy, drogowy McLaren od czasów słynnego F1 przechodzi właśnie kurację odmładzającą. Część nowości wprowadzono na życzenie klientów, część z własnej inicjatywy. Te najważniejsze sprawią, że coupe będzie jeszcze szybsze!
Do lipcowej wspinaczki na Pikes Peak przygotowuje się Lexus. Japońska marka w amerykańskim klasyku wystawi model IS F w specyfikacji CCS-R, który jako koncept poznaliśmy jeszcze w 2010 roku podczas wystawy w Tokio. Wyścigowa maszyna ma już za sobą liczne występy, m.in. na Nürburgringu, ale na Pikes Peak jeszcze nie była.
Amerykańskie Underground Racing, mające za sobą kilka lat doświadczeń z montowaniem turbin w modelach Gallardo i Murcielago, zabrało się za najnowsze Lamborghini. Firma i tym razem nie zawiodła swoich miłośników i w komorę silnikową 700-konnego Aventadora wcisnęła bez najmniejszego śladu skrępowania dwie turbiny.
Inżynierowie AMG sięgają po większe możliwości skrzydlatego modelu SLS, również w wersji pozbawionej dachu. Nie sięgają jednak głęboko i wcielenia Black Series nie należy się jeszcze spodziewać. Nowa ewolucja niemieckiego grand tourera to mocniejszy, szybszy i z ekskluzywnym wykończeniem wnętrza SLS AMG GT.
MX-5 ze swoim wolnossącym silnikiem i nienachalną stylistyką to idealna baza do wszelkiej maści tuningu. Co jakiś czas na podrasowanie auta daje się skusić również sama Mazda, kończąc niestety swoje wybryki na etapie konceptu. Nie inaczej jest z najnowszą MX-5 Yusho, którą przygotowano na tegoroczne AMI.
Już na wiosnę przyszłego roku w zakładach Maserati w Modenie ruszy produkcja Alfy Romeo 4C. Małe coupe z silnikiem umieszczonym centralnie od momentu prezentacji konceptu rozbudza wyobraźnię i apetyt, które aż proszą o więcej. Z propozycją jeszcze większego coupe włoskiej marki wychodzi Ugur Sahin Design.
Obecna generacja C 63 AMG produkuje w standardzie 457 KM. To nie dla wszystkich wystarczająco. Z pakietem AMG Performance dostaniemy 487 KM. To także może być za mało. Wtedy pozostaje coupe Black Series, które dysponuje mocą 517 KM. Mało? Jeśli tak należy udać się do tunera, do Vath Automobiltechnik na przykład.
W ofercie Mercedes-Benza mocarnych SUV'ów nie brakuje, a te najmocniejsze przyprawia oddział AMG. Model GL dotychczas nie wzbudzał w jego pracownikach większego zainteresowania, ale zmieniło się to z pojawieniem się drugiej generacji. Tym razem AMG nie pozostało obojętne - oto zupełnie nowy GL z "63" w nazwie.
Volkswagen zamierza popsuć nieco interes tunerom żerującym na chcących wyróżnić się właścicielach Scirocco. Już w ten weekend na targach AMI w Lipsku pokaże własną wersję Scirocco w specjalnym przebraniu pod nazwą GTS. Będzie kolorowo i gadżeciarsko, ale niestety bez wydatków na podniesienie mocy silnika.
Zakład Heico Sportiv, występujący w roli fabrycznego tunera aut Volvo i działu skupiającego się na sportach motorowych, przygotował pierwszą, wyścigową ewolucję najmłodszego modelu marki - V40. Samochód zadebiutuje w stanie spoczynku podczas tegorocznego Auto Mobil International w Lipsku w pierwszych dniach czerwca.