BMW i8 - Pierwsze doręczenia
W listopadzie ubiegłego roku BMW oddało w ręce pierwszych właścicieli elektrycznego malucha i3, pierwszy model z zupełnie nowej serii "i". Dziś w gmachu BMW Welt miało miejsce wydarzenie o równie podniosłym charakterze: pierwsze osiem osób odebrało warte ponad pół miliona złotych, sportowe coupe i8 o napędzie hybrydowym.
W uroczystości, połączonej z prezentacją auta i kolacją, uczestniczyli szefowie sprzedaży i produkcji elektrycznych BMW, a także przedstawiciele świata mediów i kultury. Samochody wyposażono w pierwsze na rynku reflektory oparte o LED'y oraz lasery, dzięki którym zasięg oświetlenia zwiększa się do 600 metrów przy mniejszym o 30% zużyciu energii i mniejszej masie. BMW tym samym dopięło swego w wyścigu z Audi, które prawie miesiąc temu zapowiedziało mające wyjechać na ulice latem, świecące laserami Audi R8 LMX.
Przybyłe prosto z przyszłości BMW i8 zasilane jest umieszczonym przy tylnej osi, turbodoładowanym silnikiem spalinowym o trzech cylindrach, pojemności 1,5 litra i mocy 231 KM oraz ulokowanym z przodu silnikiem elektrycznym o mocy 131 KM. Ważące 1560 kilogramów coupe rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,4 sekund i według obowiązujących norm pomiarowych spala średnio 2,1 litra paliwa na sto kilometrów, co zawdzięcza trybowi elektrycznemu eDrive, w którym prędkość maksymalna sięga 120 km/h, a zasięg dochodzi do 37 kilometrów.
Na polskim rynku model i8 wyceniono na dokładnie 573,9 tysięcy złotych. Wydatek ten można znacznie zwiększyć, decydując się na przykład na lakier inny, niż szary Sophisto (do 7643 zł), 20-calowe felgi ze stopów lekkich W Spoke lub Turbine (do 7861 zł), jeden z pakietów stylistyki wnętrza (Neso, Carpo i Halo - ostatni za 11791 zł), elektronicznych pomocników w prowadzeniu auta i w służbie bezpieczeństwa (11355 zł), wyświetlacz przezierny (6070 zł) czy sprzęt grający marki Harman (3920 zł).
Źródło/zdjęcia: BMW BMW i8 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum