Zespół Scuderia Cameron Glickenhaus, który znamy z wyścigowego P4/5 Competizione, przygotowuje zupełnie nowy, wyjątkowy samochód sportowy. Na zbudowanie auta ekipa z siedzibami w Nowym Jorku i Turynie daje sobie dwa lata. Całe przedsięwzięcie nosi oznaczenie P33 i skłania się ku miniaturyzacji.
Formuła 1 wróciła! Królowa wyścigów samochodowych musiała wprawdzie już na starcie sześćdziesiątego czwartego sezonu ugiąć się pod siłami natury, ale samo Grand Prix Australii przebiegło już zgodnie z planem. Czy w tym roku nadal będą dominować Red Bulle i trzykrotny mistrz świata, Sebastian Vettel?
Pierwszy, tegoroczny wyścig z prototypami klasy LMP1 jest już za nami. Były nim sześćdziesiąte pierwsze, 12-godzinne zmagania na pętli Sebring na Florydzie, czyli pierwsza eliminacja pucharu American Le Mans Series. Faworytem zawodów były dwa zespoły Audi, które wystartowały w samochodach hybrydowych.
Audi ma dochodzący do 550 KM model R8, Mercedes-Benz sięgającego 631 KM mocy SLS'a, a BMW? Do tablicy wywołać można jedynie 560-konne M6, będące "tylko" najmocniejszą wersją serii 6. Brakuje "specjalisty", w którego rolę hybrydowe i8 wcieli się tylko częściowo. A co powiecie na powiernika tajemnicy M8?
Rok temu studio Touring Superleggera pokazało projekt inspirowany Alfą Romeo C52 Disco Volante z 1952 roku. Auto przedstawiono jako gliniany model w pełnej skali, w który życie mogło być tchnięte tylko poprzez poświęcenie jednego z zaledwie 500 egzemplarzy 8C Competizione. I tak właśnie się stało.
Na początku lutego Nissan potwierdził, że wycofał się z projektu rewolucyjnego ścigacza DeltaWing, który w ubiegłym roku wziął udział między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Dla DeltaWing oznacza to tylko zamknięcie jednego rozdziału i otwarcie drugiego, który zaczyna się od startu na Sebring.
Amerykańskie Callaway Cars, znane z cięcia i gięcia samochodów Corvette na wszystkie możliwe sposoby, zainteresowało się najnowszą, siódmą generacją o imieniu Stingray. Zainteresowanie to przerodziło się w pomysł na zmianę kształtów karoserii auta ze zwykłego coupe na rzadko spotykane shooting brake.
Fińskie Nokian Tyres, słynące z ogumienia przeznaczonego do poruszania się w najcięższych, zimowych warunkach, dało po raz kolejny wyraz swojej sympatii do śliskich nawierzchni. W jaki sposób? Poprawiło własny rekord prędkości maksymalnej samochodów drogowych. Rekord prędkości na lodzie!
W lipcu ubiegłego roku w wieku niespełna 86 lat zmarł Sergio Pininfarina, który przez ostatnie 40 lat kierował rodzinnym studiem stylistycznym, słynącym przede wszystkim z samochodów Ferrari. W tym roku osiągi Włocha i jego ogromny wpływ na przemysł samochodowy podkreśla wyjątkowy koncept Sergio.
Mamy już zupełnie nowe, drogowe 911 GT3 i torowe 911 GT3 Cup, a lada tydzień zadebiutuje wyścigowe 911 RSR, pomyślane o 24-godzinnych zmaganiach Le Mans, ale ścigacze poprzedniej generacji nie dają jeszcze za wygraną. Porsche Motorsport przedstawiło właśnie udoskonalone po raz kolejny 911 GT3 R.