McLaren P1 nie ma już prawie nic do ukrycia. Wcześniej poznaliśmy jego wnętrze i układ napędowy oraz smaczki natury technicznej, teraz poznajemy wygląd zewnętrzny wersji seryjnej, jej osiągi i inne, miażdżące liczby. Czy następca legendarnego F1 spełni wszystkie pokładane w nim oczekiwania?
Studio Bertone otwiera drugie stulecie swojej działalności czymś znacznie mniej rzucającym się w oczy i czymś znacznie bardziej praktycznym, niż zeszłoroczny koncept i one-off Nuccio, powstały na bazie jednego z modeli Ferrari. Najnowszy projekt Włochów to Aston Martin Rapide w nadwoziu shooting brake.
W obliczu nadchodzącego wielkimi krokami 918 Spydera powracają wspomnienia o jego poprzedniku, modelu Carrera GT, który powstał w ilości 1270 egzemplarzy. Ale i bez tego niemieckie cudo techniki może czuć się wiecznie żywym, czego najlepszym dowodem jest jego nowa interpretacja w wydaniu studia Zagato.
We wrześniu 1963 roku na wystawie samochodowej we Frankfurcie światową premierę miało zupełnie nowe Porsche 901. Wkrótce później auto pojawiło się na rynku pod nazwą 911, która do dnia dzisiejszego wyznacza standardy w segmencie samochodów sportowych codziennego użytku. I tak jest już dokładnie od pięciu dekad!
W mijający weekend na wystawie Autoclassica w Mediolanie upamiętniono pięćdziesiątą rocznicę powołania do życia zespołu Autodelta. Formacja, która nie przetrwała do dnia dzisiejszego, odpowiedzialna była za przywrócenie Alfy Romeo na sam szczyt sportów samochodowych we wszystkich możliwych klasach.
Fiat w swojej długiej historii tylko raz oferował samochód z silnikiem V8 pod maską. Było to przeszło sześćdziesiąt lat temu i był nim model 8V, który powstał w zaledwie 114 egzemplarzach. Najcenniejsze osiągają wartość kilku milionów złotych. Właśnie taki, cenny rodzynek będzie wkrótce do kupienia.
Pomysł na nietypowego Volkswagena, który spalałby jeden litr paliwa na 100 kilometrów ma już ponad dziesięć lat. Tak długi okres badań i testów, podobnie jak w przypadku Bugatti Veyrona, poświęcono na doprowadzenie projektu do perfekcji i końca. Końca, który jest początkiem: XL1 wchodzi do produkcji!
Wypolerowane na połysk Audi R8 wygląda znajomo? To nie przypadek. Auto jest kolejnym krokiem w ewolucji pokazanego dokładnie dwa lata temu przez Motoren Technik Mayer modelu R8 V10 Biturbo, który produkował aż 777 koni mechanicznych. W tym roku niemieckie coupe dysponuje jeszcze większą mocą.
Czy któryś z tunerów wywołał już do tablicy najnowszego Vanquisha ze stajni Aston Martina? Jeśli nie to Wheelsandmore, którego oferta poszerza się każdego miesiąca w zastraszającym tempie, robi to jako pierwsze. Brytyjskie GT wydaje się tym faktem niewzruszone i na razie nie pozwala za zbytnią poufałość.
McLaren odsłania jedną z ostatnich części układanki pod tytułem P1, która pokaże się w całej okazałości już za niecałe dwa tygodnie na salonie samochodowym w Genewie. Tym razem Brytyjczycy zdradzają najważniejsze szczegóły na temat układu napędowego i związanych z nim zdobyczy technologicznych.