Aktualności
03.08.2014

Audi Airomorph Waga powietrza

Długodystansowe, wyścigowe prototypy przeszły w ostatniej dekadzie dużą transformację: od aut wyłącznie z silnikami benzynowymi po regularnie wygrywające modele z jednostkami wysokoprężnymi i hybrydy - z Audi na czele. W alternatywnych źródłach zasilania należy upatrywać również przyszłych rewolucji. Jedną z nich prezentuje wizja Airomorph.

Koncept, który istnieje jedynie na ekranie komputera jest dziełem Erica Kima, absolwenta Art Center College of Design w Pasadenie w stanie Kalifornia. Praca dyplomowa młodego stylisty powstała pod patronatem i we współpracy z centrum projektowym Audi w Ingolstadt. Pieczę nad całością sprawował Kris Vancoppenolle, który regularnie wspiera studentów, podążających nie tylko w kierunku niemieckiej marki.

Audi Airomorph

Audi Airomorph to wizja samochodu wyścigowego klasy Le Mans dość odległej przyszłości, dla którego inspiracją były... wyścigowe katamarany. Idąc tym tropem auto złożono z ciasno owiniętego wokół kabiny kierowcy kadłuba oraz adaptacyjnego podwozia z kołami nowego typu, które połączono z kadłubem za pomocą specjalnych linek. W zamyśle auto ma reagować na zmiany podłoża i przeciążeń nie tylko samym podwoziem, ale także ruchami całej konstrukcji, przeciwdziałającymi niepożądanym wpływom.

Audi Airomorph

Kształty konceptu doskonalono między innymi przy współpracy specjalistów od aerodynamiki, czego efektem są rozbudowane dyfuzory, obły kadłub i typowa dla dzisiejszych prototypów klasy LMP1, pionowa płetwa. Kim przewiduje, że jego samochód, gdyby tylko powstał w rzeczywistości, byłby napędzany silnikiem pracującym dzięki... sprężonemu powietrzu. W przypadku 24-godzinnego wyścigu maszyna wymagałaby uzupełnienia rezerw powietrza co dwie godziny.

Skomentuj na forumUdostępnij