Chińskie praktyki samowolnego klonowania samochodów wielkich koncernów z Europy, Japonii czy USA nabierają nieco oficjalnego charakteru. Najnowszy efekt tego typu działań to próba interpretacji koncepcyjnej Hondy OSM w wykonaniu Guangzhou Auto.
Niemieckie Lumma Design w związku ze zbliżającymi się targami w Essen skupiło się na pojazdach typu SUV. Tuner przeskoczył od razu do najwyższej ligi i na warsztat wziął Porsche Cayenne oraz BMW X6. Ten drugi model przeobrażono w niejakie CLR X 650.
Kalifornijskie studio Hondy przygotowało na trwający do końca tego miesiąca salon samochodowy w Los Angeles prawdziwą niespodziankę: koncepcyjne coupe FC Sport. Pojazd zwiastuje sportowe auta przyszłości, które miałyby być napędzane płynnym wodorem.
Zbliżające się wielkimi krokami targi w Essen będą okazją do pokazania dwóch zmodyfikowanych Volkswagenów Scirocco. Jeden z nich będzie związany z hasłem bezpiecznego tuningu, a drugi z wirtualnym światem gier komputerowych.
Oficjalna część historii jednego z najodważniejszych i najbardziej niezwykłych samochodów sportowych ostatnich lat dobiegła końca. W tym tygodniu Lamborghini dostarczyło do klienta ostatni egzemplarz z 20 wyprodukowanych sztuk Reventona. Dodatkowy, nie numerowany egzemplarz pozostał w muzeum koncernu.
Już pod koniec tego miesiąca na targach w niemieckim Essen zaprezentują się wszyscy najważniejsi gracze europejskiej sceny tuningowej. Wśród nich będzie można zobaczyć mało jeszcze znane PPI, które po raz drugi wzięło się za jeden z największych hitów ostatnich lat, Audi R8.
Już w przyszłym roku wszelkim coupe pokroju Porsche 911 czy Ferrari F430 dojdzie kolejne po Nissanie GT-R, dość poważne zmartwienie rodem z Japonii. Będzie nim zupełnie nowe wcielenie Hondy NSX. Jej wygląd nadal pozostaje tajemnicą, ale coraz więcej wiadomo o jej napędzie.
Rok 2008 jest dla Porsche rokiem gruntownego przetrzebienia nowymi technologiami niemal całej linii modelowej bez prezentowania zupełnie nowego samochodu (Panamerę zobaczymy w pełni dopiero na początku przyszłego roku). Po zmianach, które dotknęły już podstawowe warianty 911 przychodzi czas na odświeżonego Caymana i Boxstera.
W zeszłym roku Lamborghini zaskoczyło wszystkich ściśle limitowanym Reventonem, w tym wywołało prawdziwą burzę koncepcyjnym Estoque. Dodatkowo Włosi wywiązują się aż w nadmiarze z obietnic prezentacji nowych modeli na ważniejszych salonach - na wystawie w Los Angeles debiutuje właśnie otwarte Gallardo LP560-4.
Cayenne z powodzeniem dogania 911 w plebiscycie na mistera popularności wśród tunerów. Do opisania ilości body kitów już wkrótce trzeba będzie używać wyrażeń znanych tylko astronomom, coraz śmielsze są również ingerencję w sferę mechaniczną. Oto najnowsza z nich.