WRC is dead - tak pokrótce można stwierdzić po usłyszeniu informacji, które nadeszły dzisiaj z Japonii. Koncern Fuji Heavy Industries, właściciel marki Subaru ogłosił, że w 2009 roku firma rezygnuje z udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Powód łatwy do przewidzenia – kryzys finansowy, przez który z rajdów odpadło już Suzuki, z Formuły 1 Honda, a amerykańskiemu ALMS podziękowało Audi.
W wielu publikacjach Nissan GT-R opatrywany był przydomkiem Godzilla, imieniem jednego z najsłynniejszych filmowych potworów, który niejednokrotnie zmiatał z powierzchni ziemi wszystko, co stanęło mu na drodze. Słuszność przezwiska można by kwestionować, ale nie w poniższym przypadku. Oto Hennessey Godzilla 700.
W obecnym repertuarze tunerów znajduje się kilka gorących dań, które każdy chciałby przyrządzić na swój sposób. Dlatego też liczba mistrzów mechanicznych specjałów oferujących w swoim menu najbardziej pożądane aktualnie modele stale wzrasta. W ostatnim czasie powiększyła się o McChip, którego inżynierowe po Scirocco zabrali się za BMW X6.
Moda na cabrio/coupe z twardymi, składanymi dachami zbiera coraz większe plony, a na jej koncie już w styczniu przyszłego roku pojawi się BMW Z4, które znane było dotychczas z dwóch klasycznych wersji nadwoziowych. Na niespełna miesiąc przed premierą ujawniono wszelkie szczegóły na temat modelu.
Już za kilka tygodni grupa angielskich inżynierów skupionych pod szyldem British Steam Car Team podejmie próbę pobicia rekordu prędkości samochodu napędzanego parą wodną. Próby bicia wszelkiego rodzaju rekordów prędkości podejmowane są co roku, ale ta jest dość wyjątkowa - aktualny wynik liczy przeszło 100 lat!
Studenci sztuki projektowania nadwozi samochodowych dzięki postępowi techniki od kilku lat mogą prezentować nam na ekranach komputerów coraz bardziej odważne i niejednokrotnie szalone wizje czterech kółek przyszłości. Jednym z najnowszych pomysłów jest... jeżdżąca siłownia.
Szwajcarskie studio Rinspeed znane dotychczas z dziwacznych prototypów i tuningu Porsche po przejęciu tej drugiej działki przez niemieckie Mansory skupi się jedynie na snuciu szalonych wizji samochodów przyszłości. Zgodnie z tradycją będą one w dalszym ciągu prezentowane na salonie samochodowym w Genewie, gdzie w przyszłym roku zobaczymy model iChange.
Poszukując w gamie współczesnego Mercedesa serii SL tradycyjnego coupe jest się ograniczonym do najdroższego, limitowanego SL 65 AMG Black Series, który zarezerwowano tylko dla wybrańców. Cała reszta to klasyczne roadstery z twardym, składanym dachem. Ale i na to jest rada - włoskie StudioTorino.
Działające od 1994 roku niemieckie Reiter Engineering stanowi obecnie pewnego rodzaju komórkę Lamborghini od sportów samochodowych. Swego czasu jego inżynierowie zbudowali wyścigowe Diablo GT, przygotowali Gallardo GT3 oraz wydatnie wsparli proces tworzenia Murcielago R-GT. Teraz chcą przenieść swe doświadczenia na zwykłe ulice.
"Formuła 1 przeniesiona na zwykłe ulice" - ten slogan towarzyszył niejednemu samochodowi o duszy prawdziwego sportowca. W jednych przypadkach bliższy prawdy, w innych dalszy, ale zawsze od sedna dzielił go spory dystans. Zatrzeć można go dopiero w świecie wirtualnym, w którym obraca się studio Racer X.