Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościJesienią ubiegłego roku Renault ogłosił, że przerywa prace nad nowym układem napędowym na potrzeby Formuły 1 i szykuje się do zamknięcia trwającej blisko dwadzieścia lat ery, w trakcie której zasilał przede wszystkim Red Bulle, McLareny, Williamsy oraz Lotusy. Ostatnim - na chwilę obecną - bolidem z sercem francuskiej produkcji będzie tegoroczne Alpine A525.
Maserati uzupełnia gamę GranCabrio, stylowego kabrioletu, który do tej pory dał się poznać jako 550-konny wariant Trofeo oraz całkowicie elektryczny Folgore. Podczas tegorocznego I.C.E. St Moritz pokazano dwie nowe ewolucje: bazową wersję spalinową oraz jedyny w swoim rodzaju egzemplarz w lodowej specyfikacji prosto z programu indywidualizacji Fuoriserie.
W przyszłym roku do Formuły 1 jako konstruktor i producent układów napędowych oficjalnie wejdzie Audi, które kilka lat temu rozpoczęło kosztowny proces przejęcia Saubera. Zanim do tego dojdzie, szwajcarski zespół będzie cieszył się ostatnim sezonem względnej niezależności, na który zaprojektowano bolid o oznaczeniu C45.
Formuła 1 świętuje w tym roku swoje siedemdziesiąte piąte urodziny. Tylko jeden z dziesięciu współczesnych zespołów może pochwalić się takim samym stażem. To Ferrari, którego bolidy i kierowcy nie ominęli ani jednego z sezonów mistrzostw świata. W tym roku nowy bolid o oznaczeniu SF-25 może przynieść włoskiej formacji już 250 wygraną grand prix.
Czy w minionych dwóch latach uporczywie odmawialiście sobie elektrycznego Spectre tylko dlatego, że Rolls-Royce ociągał się z wprowadzeniem odmiany Black Badge? Wasza cierpliwość została właśnie nagrodzona: na salony wkracza Spectre w ciemnym przebraniu z dodatkowymi pokładami charakteru i jeszcze większymi zapasami mocy.
W tym roku po raz szósty z rzędu w roli obrońcy tytułu mistrzowskiego wśród konstruktorów długodystansowych mistrzostw świata pojawi się Toyota. Japońska marka będzie dysponować najstarszą maszyną w grupie Hypercar, w której wiek i doświadczenie przemawiają tylko na korzyść. Jest nią hybrydowy prototyp GR010, którego dorobek przekroczy wkrótce 30 wyścigów.
Ferrari pokazało nowe kolory prototypu 499P. To hybrydowy ścigacz typu Le Mans Hypercar, który triumfował w dwóch ostatnich edycjach 24-godzinnego Le Mans, ale nie pozwolił jeszcze na sięgnięcie po tytuły mistrzowskie w World Endurance Championship. Czy w nadchodzącym sezonie zespołowi z Maranello uda zapisać się w historii jeszcze grubszymi literami?
Williams jako drugi zespół ze stawki dziesięciu drużyn Formuły 1 pokazał swój nowy bolid na rok 2025. Ekipa z Grove od ponad dziesięciu lat walczy o powrót do szczytowej formy i czołówki mistrzostw świata. Ostatnia wygrana Williamsa w wyścigu grand prix miała miejsce w 2012 roku, a po ostatnie podium zespołowi udało się wspiąć w 2021 roku.
McLaren jako pierwszy pokazał swój nowy bolid na nadchodzący sezon mistrzostw świata Formuły 1. Maszyna o oznaczeniu MCL39 zadebiutowała od razu na torze w tymczasowych, maskujących kolorach. W tym roku jej zadaniem będzie obrona tytułu mistrzów świata wśród konstruktorów i stała obecność w walce o tytuł mistrza świata wśród kierowców.
Elektryki pchają się już właściwie wszędzie, nawet tam, gdzie nie są - jeszcze - zapraszane. W sportach samochodowych pozostają ciągle nieliczną grupą, ale od kilku lat mają swoje pierwsze mistrzostwa świata FIA. Gdzie mogłyby pojawić się w najbliższej przyszłości? Według Forda mogłyby znaleźć się na przykład w... wyścigach pod skrzydłami NASCAR.