Aktualności
14.02.2011

McLaren MP4-12C Wszystkie karty odkryte

McLaren MP4-12C jest już tylko o krok od pojawienia się w spragnionych rękach pierwszych właścicieli. Produkcja zupełnie nowego, angielskiego coupe rozpoczęła się oficjalnie na początku tego miesiąca, a teraz jest nam dane poznać pełną, finalną specyfikację potencjalnego hitu z Woking.

Na początek silnik. Po umieszczone centralnie, podwójnie doładowane, aluminiowe V8 o pojemności 3,8 litrów, połączone z suchą miską olejową i prekonfigurowalną, 7-stopniową przekładnią SSG, poprzez którą napęd ląduje na tylnych kołach. Jednostka rozkręca się do 8,5 tysięcy obrotów na minutę, przy 7 tysiącach osiąga maksymalną moc 600 KM, a w zakresie 3-7 tysięcy obrotów maksymalny moment 600 Nm. Z jednego litra dostajemy 158 KM.

McLaren MP4-12C

Mieszczący dwie osoby MP4-12C mierzy prawie 4,51 metra długości i w stanie suchym waży 1336 kilogramów (wg niemieckiej normy DIN, uwzględniającej kierowcę i bagaż - 1434 kg). Opcjonalny pakiet odchudzający pozwala stracić z tego 35 kilogramów. Na przód przypada 42,5% masy. Pojazd stoi na 19-calowych kołach z przodu i 20-calowych z tyłu. Seryjnie obuwie Pirelli P Zero: 235/35 z przodu i 305/30 z tyłu. Tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 350 z tyłu.

McLaren MP4-12C

W podstawowej wersji maszyna McLarena będzie rozpędzać się do 100 km/h w 3,3 sekundy, do 200 km/h w 9,1 sekundy, połykać ćwierć mili z 10,9 sekundy z prędkością na wyjściu 216 km/h i zamykać jeden kilometr ze startu stojącego po 19,6 sekundach z wynikiem 272 km/h. Prędkość maksymalna to równe 330 km/h. Po założeniu opcjonalnego ogumienia P Zero Corsa rozpędzanie się do 100 km/h skróci się do zaledwie 3,1 sekund, a 200 km/h padnie już po zaledwie 8,9 sekundach (przeszło 800-konny Koenigsegg CCX w teście niemieckiego "Sport Auto" uzyskał 9,3 sekund, a dane techniczne McLarena F1 mówią o 9,4 sekundach). Droga hamowania ze 100 km/h sięga tylko 30,5 metrów, a z 200 km/h dokładnie 123 metrów.

McLaren MP4-12C

Średnie spalanie modelu, w którym na torę przypada 461 KM, skalkulowano na 11,7 litrów na 100 kilometrów, a emisję dwutlenku węgla na 297 gramów na kilometr. Tym samym na papierze MP4-12C wyprzedza pod każdym względem największą konkurencję - wiekowe już, 560-konne Lamborghini Gallardo LP560-4 oraz 570-konne Ferrari 458 Italia.

McLaren MP4-12C

Pierwsze egzemplarze modelu powstają w McLaren Technology Centre, ale od maja ciężar produkcji będzie spoczywał na zupełnie nowym nowym McLaren Production Centre. Do końca tego roku ma postać około tysiąca egzemplarzy. Wraz z podatkiem VAT model wyceniono w Wielkiej Brytanii na 168,5 tysiąca funtów, a w Niemczech na okrągłe 200 tysięcy euro (obecnie w obu przypadkach prawie 790k PLN).

Skomentuj na forumUdostępnij