
Ferrari Pinin - Cena wyjątkowości
Pokazane kilka miesięcy temu FF otworzyło zupełnie nowy rozdział w historii Ferrari, przełamując schematy i wychodząc na przeciw nowym oczekiwaniom klientów. Wstrząśnięci tym doświadczeniem oczekują na kolejne, śmiałe kroki Włochów, w tym model z czworgiem drzwi. Brednie? Historia zna takie "wybryki", a jeden z nich szuka właśnie nowego właściciela.
Mowa o koncepcyjnym Ferrari Pinin, które przygotowano z okazji 50 rocznicy istnienia studia nadwoziowego Pininfarina i pokazano światu na salonie samochodowym w Turynie w 1980 roku. Kanciasty pojazd zamknięto na 483 centymetrach długości i tylko 131 centymetrach wysokości. Sergio Pininfarina nazwał model na cześć swojego ojca i założyciela firmy, Battisty "Pinin" Fariny, a zaprojektował je Leonardo Fioravanti.

Pinin było pierwszym modelem marki z dwiema parami drzwi i pierwszym z silnikiem typu Boxer umieszczonym z przodu. Jednostka pojemności 4,9 litrów rozwijała 360 KM i współpracowała z ręczną skrzynią biegów. Bardzo dobrze zachowany koncept, podwozie numer 102200, sprzedano w maju 2008 roku na aukcji "Leggenda e Passione" w Maranello za skromne 176 tysięcy euro.
