Dacia Lodgy Glace - Królowa śniegu
Zespół Renault we współpracy z mniejszymi firmami przygotował kolejną Dacię, która po modelu Duster pojawi się w alpejskiej serii Trophee Andros. Będzie nią zupełnie nowy model Lodgy Glace, który zwiastuje jednocześnie pierwsze auto typu MPV marki, mające zadebiutować w przyszłym roku w Genewie. Model wyścigowy zadebiutuje już na początku grudnia.
Nowy ścigacz na lód i śnieg powstał dzięki współpracy Renault Sport Technologies, Tork Engineering (projekt i budowa), Sodemo (silnik) oraz Eurodatacar (sponsor). Za jego kierownicą zasiądzie między innymi Alain Prost, jeden z najbardziej utytułowanych kierowców w historii Formuły 1. Dziś Francuz ma za sobą już 56 wiosen, a w Trophee Andros startuje od początku 2003 roku. W dwóch poprzednich sezonach sięgnął w Dacii Duster po dwa tytuły wicemistrza, a wcześniej był dwa razy mistrzem serii.
Lodgy Glace napędza umieszczone centralnie, 3-litrowe, 24-zaworowe V6 serii VQ 30 ze stajni Renault-Nissan. Silnik umieszczono centralnie. Jednostka rozwija 355 KM i 360 Nm, które poprzez sekwencyjną przekładnię Sadev o sześciu przełożeniach i mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu, lądują na wszystkich kołach (które są dodatkowo skrętne). Auto waży tylko 950 kilogramów i zabiera na pokład 25 litrów paliwa.
Następca modelu Duster zadebiutuje już w dniach 3-4 grudnia podczas pierwszej eliminacji Trophee Andros w sezonie 2011/2012. Na cały sezon, trzeci w historii Dacii, złoży się siedem zimowych wyścigów, a zmagania zakończą się finałem w dniach 27-28 stycznia przyszłego roku. Alpejski puchar organizowany jest od 1990 roku i od początku startują w nim samochody z odpowiednio zmodyfikowanymi, seryjnymi nadwoziami i silnikami V6 o mocy około 340 koni mechanicznych.
Źródło/zdjęcia: Renault Dacia Lodgy Glace na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum