Aktualności
23.09.2014

Silvermine 11SR Dedykowany torowi

Holenderski zakład Silvermine, w którym od kilku lat powstaje autorskie, wyczynowe auto na tor jest coraz bliższy dopięcia swego. Pod koniec ubiegłego roku firma miała gotowe podwozie o oznaczeniu 11P, a z początkiem stycznia przystąpiła do prac nad ukończeniem pierwszego modelu o nazwie 11SR. Samochód ma być gotowy jeszcze na początku przyszłego roku.

Za całym przedsięwzięciem stoi niejaki Frank van Rouendal, były inżynier morski i konstruktor, którego celem jest budowa idealnego samochodu na dni torowe: miejsce dla dwojga, silnik w pozycji centralnej, lekka konstrukcja, jak największy docisk mechaniczny, wysokiej jakości materiały i oryginalność. Nadwozie dla auta zaprojektowali bracia Marco i Andries van Overbeeke, którzy wcześniej dali się poznać po różnego rodzaju konceptach i wizjach modeli seryjnych, rysowanych na bazie zdjęć zamaskowanych prototypów.

Silvermine 11SR

Model 11 Sports Racer zbudowany jest wokół autorskiego podwozia z ramami przestrzennymi oraz segmentami o strukturze plastra miodu z aluminium i Nomexu, niezależnym, regulowanym zawieszeniem z amortyzatorami Koni, hamulcami AP Racing, zgodnym z normami FIA układem paliwowym od Aero Tech Laboratories oraz klatką bezpieczeństwa, które stanowi ciąg dalszy projektu 11P. Otwartą karoserię auta, której kształty ujawniono w tym miesiącu, inspirowano samochodami wyścigowymi z lat pięćdziesiątych do siedemdziesiątych. Część nadwozia zostanie wykonana z aluminium i stali, reszta - to dopiero się okaże.

Silvermine 11SR

W projekcie 11P wykorzystywano 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik od Subaru o mocy 225 KM. W modelu 11SR ta sama jednostka będzie podkręcona do okolic 325 koni mechanicznych. Napęd na tył z 17-calowymi ogumieniem w rozmiarze 255/40 przenosić będzie sekwencyjna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ekipa Silvermine kalkuluje, że nadwozie auta będzie gotowe przed końcem tego roku, a cały pojazd zostanie złożony na początku roku 2015. W planach jest budowa kolejnych sztuk na zamówienie i przygotowanie 225-konnej odmiany do poruszania się po zwykłych drogach.

Skomentuj na forumUdostępnij