
Audi R18 E-Tron Quattro - Na dłuższą metę
Już w najbliższą sobotę będziemy świadkami drugiej w tym roku eliminacji pucharu World Endurance Championship. Będzie nią 6-godzinny wyścig na Spa-Francorchmaps, próba generalna przed czerwcowym, 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Na starcie po raz pierwszy zobaczymy trzy sztuki Porsche 919 Hybrid oraz Audi R18 E-Tron Quattro z nowym pakietem aerodynamicznym.
Audi po zaciętej walce wygrało pierwszą eliminację WEC, 6-godzinny wyścig na Silversone, który miał miejsce dwa i pół tygodnia temu. Nowy samochód, który zobaczymy wśród trzech sztuk R18 na Spa-Francorchmaps, będzie wyraźnie odbiegał kształtami od zwycięzcy z Silversone. Będzie to pojazd, który zaprojektowano z myślą o Le Mans, gdzie średnia prędkość na jednym okrążeniu przekracza 240 km/h i duża siła docisku, pozwalająca na szybkie pokonywanie zakrętów nie jest priorytetem.

W celu zmniejszenia oporów powietrza w R18 w nowej konfiguracji pojawiły się między innymi przeprojektowane nadkola z przodu i z tyłu z przemieszczonymi otworami, kompletnie zmieniony przód z nowymi lampami, lotkami i wlotami powietrza, nowe wloty i wyloty powietrza po bokach karoserii, inaczej zamocowane tylne skrzydło i zniknęły wystające lusterka boczne, które wtopiono nisko w przednie nadkola. Za zmianami w aerodynamice poszły także zmiany w konstrukcji i działaniu układów chłodzenia oraz zawieszenia.

Do napędu hybrydowej maszyny wykorzystywany jest silnik wysokoprężny V6 o pojemności czterech litrów z turbodoładowaniem, z którym współpracuje 7-stopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów, silnik elektryczny na przedniej osi, akumulator oparty o koło zamachowe oraz systemy odzyskiwania energii kinetycznej i cieplnej. Silnik spalinowy R18, który wprawia w ruch tylko tylne koła, dysponuje mocą co najmniej 560 koni mechanicznych i momentem obrotowym 850 niutonometrów. Moc silnika elektrycznego przekracza 270 koni mechanicznych, a w ciągu jednego okrążenia toru w Le Mans kierowca może wykorzystać do 4 MJ odzyskanej energii. Zgodnie z przepisami grupy Le Mans Prototype 1 maszyna musi ważyć co najmniej 870 kilogramów.
Źródło/zdjęcia: audi-motorsport.com Audi R18 E-Tron Quattro na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum