Aktualności
14.06.2016

Maserati Quattroporte Zwiększony zasięg

Maserati odświeżyło swój okręt flagowy, limuzynę Quattroporte szóstej generacji, która zadebiutowała pod koniec 2012 roku. Po trzech i pół latach na rynku samochód przechodzi zmiany stylistyczne i zostaje wzbogacony o najnowsze zdobycze technologii oraz kolejne poziomy wyposażenia standardowego i opcjonalnego.

Quattroporte, które pojawi się w salonach sprzedaży w trybie niemal natychmiastowym, będzie charakteryzowało się nowymi zderzakami, progami, felgami i osłoną chłodnicy, za którą umieszczono sterowaną elektronicznie zasłonę Air Shutter. Wynalazek ten jako jeden z kilku reguluje temperaturę jednostki napędowej i przyczynia się o zmniejszenia oporów powietrza o jedną dziesiątą. W środku przeprojektowano przede wszystkim konsolę środkową, w której umieszczono 8,4-calowy ekran dotykowy i nowe elementy systemów sterowania.

Maserati Quattroporte

Klienci Maserati z 72 krajów, którzy wybrali już ponad 24 tysiące egzemplarzy dotychczasowego Quattroporte, będą mogli wybrać aplikację Apple CarPlay lub Android Auto, aby łączyć się z samochodem za pomocą smartfona. Nowością będzie pakiet Advanced Driver Assistance Systems (z systemami Adaptive Cruise Control, Stop&Go, Lane Departure Warning, Forward Collision Warning, Advanced Brake Assist, Automated Emergency Braking w składzie), system filtrowania powietrza Air Quality Sensor w standardzie, kamera Surround View, czterostrefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele z tyłu i poprawiony, elektroniczny hamulec ręczny.

Maserati Quattroporte

Dla najbardziej wymagających Włosi przygotowali dwa nowe poziomy wyposażenia: GranLusso i GranSport jako opcje w Quattroporte z silnikami V6 i standard w najmocniejszym Quattroporte GTS z widlastą ósemką. Pod tymi hasłami kryją się między innymi nowe detale karoserii (w tym osobny Exterior Carbon Pack), felgi o średnicy 20 lub 21 cali, tapicerki z serii Ermenegildo Zegna Edition, kabina wykończona detalami z drewna, aluminium lub włókien węglowych, a w modelu GTS nowe fotele, kierownica stalowe pedały i aluminiowe łopatki zmiany biegów.

Maserati Quattroporte

We wszystkich wersjach silnikowych - dostępnych w zależności od rynku - udało się podnieść prędkość maksymalną. Trzylitrowy motor wysokoprężny w układzie V6 przy mocy 275 KM pozwala rozwinąć 252 km/h. Benzynowe V6 o pojemności trzech litrów ma teraz co najmniej 350 KM (o 20 KM więcej, niż poprzednio) i pozwala na rozpędzenie się do co najmniej 270 km/h (286 km/h w 410-konnych modelach S i S Q4 z napędem na obie osie). Ofertę zamyka 3,8-litrowe V8 o mocy 530 KM i momencie 710 Nm, z którym osiągniemy 310 km/h, a po 4,7 sekundach rozpędzimy się do 100 km/h. W każdym przypadku standardem jest 8-stopniowy automat ZF i adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami Skyhook.

Skomentuj na forumUdostępnij