Aktualności
04.07.2017

Maserati GranTurismo Życie wieczne

Od premiery konceptu potencjalnego następcy GranTurismo minęło już prawie trzy i pół roku, w ciągu których zamiast nowego coupe doczekaliśmy się pierwszego, seryjnego SUVa w ofercie Maserati. Coraz starsze GranTurismo trzyma nieustannie fason i jedyne, o co się upominało to wygładzenie zmarszczek. I oto jest: odświeżony model rocznikowy 2018.

GranTurismo z karoserią zaprojektowaną w Pininfarinie zadebiutowało w 2007 roku i z miejsca zdefiniowało wizerunek Maserati na kolejną dekadę. Do coupe dołączyło wkrótce potem otwarte GranCabrio, a oprócz wersji bazowych Włosi przygotowali odchudzone warianty o sportowym zacięciu oraz modele torowe na potrzeby własnego, fabrycznego pucharu i wyścigów klasy GT4. Dwudrzwiowe, czteroosobowe auto, produkowane w historycznej fabryce Maserati mieszczącej się na alei imienia Ciro Menotti w Modenie, sprzedało się do dnia dzisiejszego w liczbie ponad 37 tysięcy egzemplarzy.

Maserati GranTurismo MC MY2018

W tym roku GranTurismo i GranCabrio otrzymają karoserię przeprojektowaną w Maserati Design Centre, którego zmiany stawiają na poprawę aerodynamiki i bezpieczeństwa pieszych na wypadek uderzenia. Nowe są między innymi zderzaki, przedni splitter, tylny dyfuzor, osłona chłodnicy, światła LED/Bi-Xenon, boczne wyloty powietrza, końcówki wydechu oraz wzmocnione i odchudzone felgi z oponami Pirelli P Zero czwartej generacji. Kabinę wypełnia skóra i/lub Alcantara firmowana przez zakład Poltrona Frau, deska rozdzielcza ze zmienionymi detalami, konsola środkowa z nowymi elementami sterowania i systemem infotainment z ekranem dotykowym o średnicy 8,4 cali oraz wysokiej klasy nagłośnienie Harman Kardon w standardzie.

Maserati GranTurismo MC MY2018

Z oferty znika na stałe 4,2-litrowe GranTurismo. Zostają w niej wyłącznie 4,7-litrowe modele w specyfikacji Sport oraz odchudzonej MC, następca MC Stradale z takimi elementami, jak węglowe ospoilerowanie, zderzaki z powiększonymi wlotami powietrza czy wentylowana, węglowa maska silnika z widocznym karbonem. W każdym przypadku do napędu wykorzystywane jest wolnossące V8 o mocy 460 koni mechanicznych i momencie 520 Nm z suchą miską olejową, które powstaje w fabryce Ferrari w Maranello. Silnik współpracuje z 6-stopniowym automatem ZF i wysyła moc na tylną oś. GranTurismo MC potrzebuje 4,7 sekund na przekroczenie 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięga 301 kilometrów na godzinę.

Skomentuj na forumUdostępnij