Aktualności
03.06.2022

Cadillac Escalade-V Dodatkowe wynagrodzenie

Już za kilka dni Cadillac odsłoni swój zupełnie nowy, wyścigowy projekt zapowiadający maszynę klasy Le Mans Daytona h. W międzyczasie powiększa grono swoich drogowych samochodów o sportowym zacięciu, które tradycyjnie wyróżnia litera V w nazwie. Najnowszy z nich to wielki, luksusowy SUV, model Escalade-V.

W obecnej ofercie Cadillaca sportowego ducha reprezentują przede wszystkim dwie limuzyny, które zadebiutowały w lutym ubiegłego roku. Mniejsza z nich to CT4-V Blackwing z silnikiem V6 o mocy 479 koni mechanicznych, większa z nich to CT5-V Blackwing z silnikiem V8 o mocy aż 677 koni mechanicznych. Teraz dołącza do nich Escalade czwartej generacji o długości prawie 5,4 metra, który w wydaniu Escalade-V ma być najmocniejszym SUV'em w swoim segmencie i pierwszym modelem Cadillaca tego formatu w usportowionej grupie V-Series. Amerykańska marka utrzymuje, że Escalade-V powstał przede wszystkim pod naciskiem klientów i entuzjastów marki.

Zdjęcie Cadillac Escalade-V

Maszyna, dla której dosłownie nie ma miejsca na europejskich drogach, otrzymała V8 o pojemności 6,2 litra ze sprężarką rodem z CT5-V Blackwing. Benzynowy silnik Escalade-V generuje aż 691 koni mechanicznych i 885 niutonometrów! W zestawie dostaniemy automatyczną skrzynię o dziesięciu przełożeniach, adaptacyjny napęd wszystkich czterech kół, przeprojektowane zawieszenie pneumatyczne z kilkoma trybami pracy, wzmocniony układ hamulcowy z zaciskami Brembo, przeprojektowaną karoserię, 22-calowe felgi, nagłośnienie AKG Studio Reference z 36 głośnikami i cyfrowe wyświetlacze o łącznej przekątnej 38 cali. Escalade-V będzie do wzięcia również w wydłużonej wersji ESV (Escalade Stretch Vehicle), która ma prawie 5,8 metra długości.

Zdjęcie Cadillac Escalade-V

Cadillac kalkuluje, że Escalade-V będzie rozpędzał się od zera do sześćdziesięciu mil na godzinę w niecałe 4,4 sekundy i pokonywał ćwierć mili w jakieś 12,7 sekundy. Do wyboru będzie kilka trybów jazdy, które zmienią charakterystykę pracy skrzyni biegów, układu kierowniczego, wysokość prześwitu, działanie układu hamulcowego, dźwięk silnika i inne. Escalade-V wejdzie do sprzedaży na północnoamerykańskich rynkach latem. Jego cena zaczyna się od niespełna 150 tysięcy dolarów (według aktualnych kursów to około 640 tysięcy złotych). Na terenie Europy model nie jest oficjalnie sprzedawany, oferta Cadillaca ogranicza się tu tylko do crossovera XT4.

Skomentuj na forumUdostępnij