Aktualności

Mercedes-AMG F1 W14 E Performance - Powrót do czerni

Do zespołów, które pokazały swoje nowe, wyścigowe maszyny na nadciągający sezon mistrzostw świata Formuły 1 dołączył Mercedes-AMG. Marka, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat sięgnęła po osiem tytułów mistrzowskich wśród konstruktorów i siedem wśród kierowców, chce jak najszybciej wrócić do topowej formy.

W trakcie ubiegłorocznego sezonu, na który złożyły się dwadzieścia dwa wyścigi grand prix, Mercedes-AMG wygrał tylko w jednym. Niemieckiej marce wyraźnie nie przysłużyła się rewolucja w przepisach, na mocy której każdy z dziesięciu zespołów musiał zaprojektować samochody o zupełnie nowych kształtach i aerodynamice. W tym roku rewolucji już nie ma, a zaktualizowane przepisy techniczne zmieniły się znacząco tylko pod niektórymi względami. Te najważniejsze to: powiększone i praktyczniejsze z punktu widzenia kierowcy lusterka boczne, wzmocnione elementy zapewniające bezpieczeństwo kierowcy, wzmocnione i usztywnione podwozia, podniesione krawędzie podłogi i dyfuzorów w odpowiedzi na zeszłoroczne podskakiwanie bolidów przy największych prędkościach oraz minimalna masa własna zredukowana o dwa kilogramy do poziomu 796 kilogramów.

Zdjęcie Mercedes-AMG F1 W14 E Performance

Mercedes-AMG jest - uogólniając - jednym z czterech zespołów w stawce Formuły 1, który korzysta z własnych układów napędowym (odpowiada za nie placówka Mercedes AMG High Performance Powertrains w Wielkiej Brytanii). Dziesiąty sezon z rzędu w mistrzostwach świata obowiązują hybrydowe układy, w skład których wchodzą: turbodoładowane, spalinowe silniki V6 o pojemności 1,6 litra, które kręcą się do piętnastu tysięcy obrotów na minutę, 8-stopniowe skrzynie biegów, litowo-jonowe baterie oraz systemy odzyskiwania energii z układu hamulcowego i układu wydechowego. Bolid F1 W14 E Performance, jak jego rywale, korzystają z magnezowych felg produkcji BBS, ogumienia Pirelli, węglowo-węglowych tarcz hamulcowych, wzmacnianych Kevlarem zbiorników paliwa i setek innych, kosmicznych technologii. Paliwa i inne płyny dla Mercedesa-AMG od kilkunastu lat dostarcza koncern Petronas.

Zdjęcie Mercedes-AMG F1 W14 E Performance

W tym roku dla fabrycznego zespołu marki Mercedes-AMG po raz drugi z rzędu startować będą dwaj brytyjscy kierowcy: 38-letni Lewis Hamilton oraz 24-letni George Russell. Dla Hamiltona będzie to już jedenasty sezon w barwach niemieckiej marki. Kierowca, który debiutował w Formule 1 w roku 2007 w McLarenie, ma na swoim koncie 310 startów w wyścigach grand prix, 103 zwycięstwa, 191 występów na podium i siedem tytułów mistrza świata. Ubiegły rok zakończył na miejscu szóstym w klasyfikacji generalnej kierowców, co było jego najsłabszym wynikiem w karierze. Russell zadebiutował w 2019 roku w Williamsie, a do Mercedesa przesiadł się na stałe w ubiegłym roku. Do tej pory wystartował w 82 wyścigach grand prix, wygrał w jednym z nich i 9 razy stawał na podium. Sezon 2023 zakończył na miejscu czwartym w klasyfikacji generalnej kierowców. Mercedes-AMG zakończył sezon 2022 na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG F1 W14 E Performance na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij