Italdesign Exeneo - Vision Gran Turismo
Do stale powiększającej się listy konceptów zaprojektowanych specjalnie na potrzeby gier z serii Gran Turismo dołączyło najnowsze dzieło włoskiego studia projektowego Italdesign. Z myślą o wirtualnej rywalizacji na torach wyścigowych i bezdrożach zaprojektowano coupe o nazwie Exeneo.
Projekt pod tytułem Vision Gran Turismo ma już ponad dziesięć lat. Od 2013 roku w jego ramach własne samochody, niejednokrotnie zbudowane w rzeczywistości jako jeżdżące modele lub nieruchome koncepty, przygotowały dziesiątki marek z całego świata (między innymi Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Nissan, Aston Martin, Mazda, Alpine, Lexus, Peugeot, McLaren, Honda, Audi, Jaguar, Porsche, Lamborghini, Ferrari oraz Bugatti). Obecna seria wyjątkowych pojazdów ukazuje się w ramach gry Gran Turismo 7, która miała swoją premierę w marcu ubiegłego roku na konsolach PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Najnowsza aktualizacja GT7 obejmowała między innymi model Exeneo Vision Gran Turismo od Italdesign.
Projekt Exeneo, którego pierwsze szkice powstały w minionej dekadzie, został wymyślony jako super sportowe coupe o napędzie hybrydowym w dwóch wersjach: drogowej oraz terenowej, która odznacza się znacznie zwiększonym prześwitem. Italdesign wyobraża sobie, że Exeneo będzie napędzane umieszczonym centralnie, spalinowym silnikiem V10 - pobranym prawdopodobnie od Lamborghini - oraz czterema silnikami elektrycznymi, napędzającymi indywidualnie każde z czterech kół. Pod wieloma względami samochód można uznać za następcę coupe Parcour, które Italdesign pokazało na początku 2013 roku i wyposażyło w 550-konne V10 o pojemności 5,2 litra od Lamborghini. Exeneo już teraz można poprowadzić w wirtualnym świecie gry Gran Turismo 7. Planów na budowę konceptu w rzeczywistości na razie nie ma.
Italdesign zostało założone w końcówce lat sześćdziesiątych minionego stulecia z inicjatywy Giorgetto Giugiaro. Włoskie studio projektowe świętuje w tym roku 55-lecie działalności, a od kilkunastu lat należy do grupy Volkswagena w ramach Lamborghini oraz Audi (Giugiaro razem z synem, Fabrizio, rozstali się z Italdesign i od kilku lat pracują we własnym studiu, GFG Style). Od momentu zmiany właściciela firma zajmuje się między innymi produkcją krótkich serii samochodów pod własną marką, która realizowana jest przez utworzony w 2016 roku oddział Italdesign Automobili Speciali.
Źródło/zdjęcia: Italdesign, gran-turismo.com Italdesign Exeneo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum