Top Gear - opis odcinków XVIII serii
Odcinek 1 (29.01.2012)Jeśli poszukujesz supersamochodu z silnikiem umieszczonym centralnie i nie chcesz Ferrari to co masz do wyboru? Cała trójka wybiera się na wycieczkę i serię testów po Włoszech, aby sprawdzić McLarena MP4-12C (May), Lamborghini Aventadora LP700-4 (Clarkson) oraz Noble M600 (Hammond), które się psuje i trzeba wymienić na inną sztukę M600.
W newsach między innymi: współczesne, teoretyczne testy na prawo jazdy, Alfa Romeo 4C, Maserati Kubang, co można robić w trakcie prowadzenia samochodu.
Gościem programu jest William Adams, znany bardziej jako will.i.am, udzielający się między innymi w zespole The Black Eyed Peas.
Odcinek 2 (05.02.2012)
Richard próbuje przekonać widzów, że wyścigi serii NASCAR są bardziej interesujące od Formuły 1. W tym czasie porusza się Fordem Business Coupe z 1931 roku, pomaga w obsłudze jednego z zespołów podczas wyścigu na pętli Texas Motor Speedway, prowadzi pace cars w postaci Chevroleta Camaro, a w końcu ma okazję przejechania się współczesnym samochodem serii NASCAR.
W newsach między innymi: ciąg dalszy dyskusji o amerykańskich sportach motorowych, nowe pomysły angielskich instytucji dla kierowców, SRT Viper, Toyota Prius Camper Van, Renault Fluence.
Clarkson przypomina o skrzydlatym Mercedes-Benzie SLS AMG, przy okazji którego przed kamerą pojawia się także klasyczny 300 SL. Jeremy uważa, że jednym problemem w samochodzie były drzwi. Dlatego też oddaje się dłuższej przyjemności prowadzenia wersji Roadster. Ale czy na pewno? W opozycji pojawiają się Rolls-Royce Phantom, Mercedes-Benz C 63 AMG, Volkswagen Golf Cabriolet, Mazda MX-5 i Jaguar XKR. Autem zajmuje się później Stig.
Gościem programu jest Matt LeBlanc, amerykański aktor znany przede wszystkim z serialu "Przyjaciele".
Rolls-Royce, Bentley i Aston Martin świetnie sprzedają się w Chinach, ale niedługo role mogą się odwrócić. Dlatego też James i Jeremy wybierają się do Pekinu, aby sprawdzić samochody tamtejszej produkcji, rynek i jego historię. Przy okazji wizyty poznają chińskiego kuzyna Stiga, który rozdaje każdemu ciosy karate.
Odcinek 3 (12.02.2012)
James ciągle żyje w 1956 roku i dlatego twierdzi, że można mieć świetną zabawę w małym i prostym aucie. Dlatego w teście mocarnej maszyny zasiada za kierownicą... Vauxhalla Corsy VXR Nuerburgring Edition. Auto prowadzi także Stig. W części drugiej nowy Fiat Panda.
W newsach między innymi: Morgan Plus 8, Toyota GT 86, Subaru BRZ, Dacia Lodgy, Range Rover Evoque Convertible, Ford Mondeo.
Jeremy i Clarkson pomagają w nakręceniu samochodowego pościgu na potrzeby filmu "The Sweeney", co oczywiście nie kończy się najlepiej.
Gościem programu jest Ryan Reynolds, kanadyjski aktor, znany między innymi z serialu "Oni, ona i pizzeria", filmów "Wieczny student", "Blade: Mroczna Trójca", "X-Men Geneza: Wolverine", "Green Lantern", a także tytułu najseksowniejszego faceta na kuli ziemskiej.
Odcinek 4 (19.02.2012)
Hybrydowy Fisker Karma wpada w ręce Jamesa, który aby móc przejechać się tym autem wybiera się na Florydę.
James w ramach testu odwiedza mieszkającego w okolicy Briana Johnsona, wokalistę AC/DC. Karma zmienia chwilowo kierowcę, a James może nacieszyć się 4,5-litrowym Bentley'em z 1928 roku z karoserią podobną do samochodów, które startowały w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Oba auta spotykają się później na drag stripie.
W newsach: nowe zasady mające obowiązywać młodych kierowców, Cadillac Ciel, Ferrari 599XX Evo, nowe Porsche 911 Carrera.
Jeremy zabiera Ferrari FF do pokrytej śniegiem Szwecji, gdzie stawia je na przeciw także napędzanego na wszystkie cztery koła Bentley'a Continentala GT z silnikiem V8. Maszyny sprawdzane są między innymi na torze na zamarzniętym jeziorze, ukształtowanym na wzór Silverstone. Potem nadchodzi pora na Stiga.
Gościem programu jest Michael Fassbender, niemiecki aktor znany między innymi z filmów "Prometeusz", "X-Men: Pierwsza klasa", "Bękarty wojny" i serialu "Kompania braci".
Skutery i inne pojazdy, którymi niepełnosprawni mogą dostać się w każde miejsce są dość drogie. Czy można własnymi siłami zbudować coś tańszego i sprawdzającego się równie dobrze w terenie?
Odcinek 5 (26.02.2012)
Wyścig przez walijskie bezdroża: Hammond z zawodowym kierowcą rajdowym w Skodzie Fabii Super 2000 kontra... kontra człowiek ze skrzydłami i silnikiem odrzutowym.
W newsach między innymi: Mini Clubman Clubvan, Jeremy próbuje prowadzić samochód przyszywając sobie guzik do koszuli, a James próbuje prowadzić samochód będą w śpiworze.
W studiu pojawia się Maserati GranTurismo, które w ogóle nie przydało do gustu Clarksonowi. Dlatego w nagrodę może przetestować nowe GranTurismo MC Stradale. Lubi to! Na torze. Ale...
... Merceds-Benz ma zupełnie nowego C 63 AMG Black Series, który wydaje się służyć tylko do pokonywania zakrętów w chmurze dymu i zdzierania ogumienia w zastraszającym tempie. Później auta dostaje Stig.
Gościem programu jest Matt Smith, angielski aktor, który od 2010 roku wciela się w tytułową rolę w serialu "Doktor Who".
Jeremy i James montują pożegnalny materiał w hołdzie marce Saab, która zbankrutowała i zakończyła działalność. Na ekranie i w rękach prowadzących pojawiają się m.in, modele 92 z lat pięćdziesiątych, 99 Turbo z końca lat siedemdziesiątych, zupełnie nowy 9-5 i w ramach crash testu 9000 z lat osiemdziesiątych.
Odcinek 6 (04.03.2012)
Samochody torowe są coraz popularniejsze, ale który wybrać? James proponuje Caterhama Seven R500 SuperLight, Jeremy stawia na KTM X-Bow, a Richard szaleje w Morganie 3-Wheelerze. A wszystko na torze o dźwięcznej nazwie Simply Sausages Donington.
W newsach między innymi: Ferrari F12berlinetta, Citroen DS4 R, Renault Megane RS 265, reklamy Audi.
Jeremy mocuje się z plującym ogniem i gorącym olejem Brutusem z 47-litrowym, lotniczym silnikiem BMW sprzed drugiej wojny światowej. Ale na tym spotkań z gigantami nie koniec.
Po Brutusie Clarkson prowadzi stylizowanego na Bentley'a z lat dwudziestych Meteora od Bob Petersen Engineering na podwoziu Rolls-Royce'a z lat trzydziestych z 27-litrowym silnikiem z myśliwca Spitfire, ale bez doładowania. Obie maszyny ujarzmia później Stig.
Gościem programu jest Alex James, muzyk z brytyjskiego zespołu Blur, w którym gra na basie.
Odcinek 7 (11.03.2012)
Hammond sprawdza zupełnie nowe BMW M5 i zastanawia się czy doładowany silnik V8 jest w stanie zastąpić wolnossące V10, które pracowało pod maską poprzedniej generacji. Na torze pojawia się także M1, a M5 zajmuje się później Stig.
W newsach między innymi: Lamborghini Aventador J oraz koncepcyjny Bentley EXP 9 F, którego wygląd wzbudza wiele wątpliwości.
Pierwszym gościem programu jest Kimi Raikkonen, kierowca Formuły 1 i mistrz świata z sezonu 2007. Drugim gościem programu jest Saul "Slash" Hudson, znany przede wszystkim z zespołu Guns N' Roses.
James dostępuje zaszczytu poprowadzenia drogocennego Ferrari 250 GT California Spider, należącego do Chrisa Evansa. Samochód został kupiony na jednej z aukcji klasyków za kwotę 5,5 milionów funtów.
Cała trójka bierze udział w wyścigach za rozsądną cenę w samochodach używanych, które niskim kosztem zmodyfikowano na potrzeby zawodów. Jeremy startuje w BMW 328, Richard wybiera Citroena Saxo VTS, a James pojawia się w Toyocie MR2.