Top Gear - opis odcinków XX serii

Odcinek 1 (30.06.2013)

W studiu stają hothatche z lat osiemdziesiątych od Forda, Peugeota i Renaulta, a Hammond testuje ich współczesne odpowiedniki: Peugeota 208 GTi, Renaulta Clio RS 200 oraz Forda Fiestę ST. Cała trójka wpada później w ręce oswojonego kierowcy wyścigowego, Stiga.

W newsach między innymi: puby na drogach szybkiego ruchu, dziury w drogach, BMW serii 4.

Wyścig przez Nową Zelandię: Clarkson w najszybszym samochodzie na świecie, wypożyczonej Toyocie Corolli kontra May w AC45, najszybszej, produkowanej seryjnie łodzi żaglowej na świecie.

Prezentacja czwartego w historii programu samochodu za rozsądną cenę, którym zostaje 1,6-litrowy Vauxhall Astra. W aucie od razu siada kilku specjalnie zaproszonych gości: Charles Dance, Warwick Davis, Rachel Riley, Joss Stone, David Haye, Jimmy Carr, Mike Rutherford i Brian Johnson.
Odcinek 2 (07.07.2013)

W studiu staje Ford Galaxy oraz bolid Formuły 3 w ramach wprowadzenia do testu kosmicznego, jednoosobowego modelu Mono ze stajni Briggs Automotive Company. W aucie zasiada Clarkson, a za nim Stig.

W newsach między innymi: Dacia Duster, rowery, Grand Prix Wielkiej Brytanii, samoparkujące Volvo, Ferrari LaFerrari, Pagani Zonda Revolution, McLaren P1.

Starcie taksówek z całego świata: Hammond wsiada w czarny model z katalogu brytyjskiego London Taxis International z 1997 roku, a zaproszonym gościom, profesjonalnym kierowcom wyścigowym przypada Volkswagen Garbus z 1970 roku z Meksyku, amerykański Ford Crown Victoria z 4,6-litrowym V8, Hindustan Ambasador z Indii, Toyota Hiace z RPA, Mercedes-Benz klasy E z Niemiec oraz przedłużony Lincoln Town Car z Rosji.

Gościem programu jest Ron Howard, reżyser znany z takich filmów, jak "Rush", "The Da Vinci Code", "A Beautiful Mind", "Apollo 13", "Cocoon" i aktor.

Hołd zamkniętemu BBC Television Centre: wyścig po pustym budynku kierowcy motocykla i dwóch mistrzów biegów miejskich.

Jeremy testuje model F12betlinetta ze stajni Ferrari o przerażającej mocy 740 koni mechanicznych.
Odcinek 3 (14.07.2013)

Trzema kabrioletami z najwyższej półki przez Hiszpanię: Richard wybiera Ferrari 458 Spider, Jeremy stawia na McLarena MP4-12C Spidera, a James wybiera się w podróż w Audi R8 V10 Spyder.

W newsach między innymi: porady dla konsumentów, sens przycisku "sport" w nowych samochodach, Icona Vulcano.

Gościem programu jest Benedict Cumberbatch, angielski aktor znany między innymi z serialu "Sherlock".
Odcinek 4 (21.07.2013)

W studiu staje Mercedes-Benz SLS AMG, a Clarkson dosiada najnowszego SLS AMG Black Series.

Kilka minut później Clarkson przesiada się do kolejnego SLS, którym jest nietypowy, przeszło 750-konny, niemy SLS o napędzie elektrycznym.

W newsach po raz kolejny o ograniczeniach prędkości, ale tym razem producenci nic nie wycięli.

Przygotowanie samochodu do powodzi: budowa poduszkowca na bazie Forda Transita.

Gościem programu jest Hugh Jackman, australijski aktor znany między innymi z serii "X-Men". Drugie podejście do budowy poduszkowca na bazie Transita, tym razem nie zakończone na dnie rzeki.
Odcinek 5 (28.07.2013)

Clarkson wspomina narodziny Porsche 911 i Jamesa May'a w 1963 roku - dwóch rzeczy, którymi w ogóle nie jest zainteresowany. Dlatego też bliskie spotkanie z 911 Carrerą S zupełnie nowej generacji przypada Jamesowi.

Później James przesiada się do zupełnie innego 911. Egzemplarza sprzed kilku dekad, którego przygotowaniem i przeniesieniem do współczesnych standardów zajęło się kalifornijskie Singer.

W newsach między innymi: niekończąca się dyskusja nad 911, nowe 911 GT3, nowe 911 Turbo i 911 Turbo S, Lamborghini Egoista, Ford EcoSport, Dacia Duster.

Hammond wybiera się do Włoch aby przetestować najnowszego Lamborghini Aventadora w wersji Roadster.

Głównym celem wizyty we Włoszech jest jednak coś zupełnie innego: niesamowity, zbudowany w ogromnej mierze z włókien węglowych, nie dopuszczony do poruszania się po zwykłych drogach Sesto Elemento. Auto pojawia się również w studiu, a później dosiada go Stig.

Gościem programu jest Steven Tyler, lider zespołu Aerosmith i świeżo upieczony właściciel roadstera Hennessey Venom GT.

Bardzo poważne poszukiwania idealnego samochodu dla właścicieli przyczep kempingowych, których na brytyjskich drogach jest ponad pół miliona. Na drodze eliminacji i losowania Jeremy jeździ Mazdą CX-5, a James wsiada do Volkswagena Tiguana.
Odcinek 6 (04.08.2013)

W studiu pojawia się ośmioletni Range Rover Sport, o którego problemach opowiada Hammond. Kilka minut później Richard przesiada się do Range Rovera Sport zupełnie nowej generacji, którym wybiera się w teren i na tor wyścigowy.

W newsach między innymi: zamykanie brytyjskich dróg z byle powodu, znaczki pocztowe z samochodami, nowe roadstery Mazdy i Alfy Romeo, Alfa Romeo Arna.

James obcuje z prototypem zupełnie nowego, dwupiętrowego autobusu dla Londynu, znanego pod nazwą NBFL - New Bus For London, którym wybiera się w miejsca zupełnie dla niego nie przeznaczone: od wąskich dróg górskich i uliczek małych miasteczek po tor wyścigowy.

Gościem programu jest Mark Webber, australijski kierowca Formuły 1.

Jeremy testuje nowego Jaguara F-Type.

F-Type prowadzi do wielkiego hołdu dla brytyjskiej motoryzacji, brytyjskich fabryk i technologii, które kończą się paradą na ulicach Londynu: od wynalazków Top Gear, poprzez motocykle, samochody osobowe, samochody wyścigowe, ciężki sprzęt aż po służący do bicia rekordów prędkości naziemnej Bloodhounda SSC.